رونق و توسعه علمی ده ها واحد تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک استان البرز نیازمند همکاری دانشگاه ها با بخش صنعت است، موضوعی که این روزها با طرح به کارگیری پایان نامه ها اهمیت بیشتری به خود گرفته است.
کد خبر: ۷۷۴۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 24 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ استان البرز دارای سه هزارو ۵۰۰ واحد تولیدی ، صنعتی و بیش از ۶۸ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی حاصلخیز بوده که بخشی از شکوفایی این ظرفیت ها نتیجه همکاری با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی پژوهشی است.

این امر موجب شده تا بخش صنعت و کشاورزی البرز به عنوان پایه های اقتصادی این استان پرجمعیت افزون تولید کیفی  در مسیر صادرات کالا گام بردارد.

با این وجود هنوز تا بهبود شاخص های کیفی در استان البرز فاصله وجود دارد و مسئولان به ویژه متولیان اتاق بازرگانی استان برای استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه ها پا پیش نهاده اند.

رحیم بنامولایی رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع و کشاورزی البرز در شصت و هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز  از برگزاری جشنواره امیرکبیر در هفته پژوهش در استان خبر داد و افزود: این امر حاصل تعامل میان صنعت و دانشگاه است.

وی  گفت: ما در پی آنیم پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را به صورت مستقیم به بانک ها و کارخانه ها ی استان وصل کنیم  تا مشکل صنعت حل شود و در کنار آن به تجاری سازی مطلوب دست یابیم.

وی با اظهار این مطلب که مجموعه مدیران استان و بخش خصوصی رفع موانع تولید را در دستور کار قرار داده اند اضافه کرد: دراین راستا  دبیرخانه مشترک اتاق اصناف ، اتاق تعاون و اتاق بازرگانی تشکیل شده است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز ضمن‌ اعلام آمادگی کمیسیون های اتاق بازرگانی البرز برای ارائه نظرات کارشناسی درجهت خدمت به دولت افزود: در راستای اجرای مواد سه ، چهار ، پنج و هفت قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار تا کنون ۲۳ انجمن و تشکل در البرز شناسایی شده است.

بنامولائی اظهار امیدواری کرد مسئولیت صدور مجوز ایجاد تشکلهای اقتصادی به اتاق بازرگانی محول شود تا از موازی کاری ها جلوگیری به عمل آید.

وی با ذکر این مهم که قانون‌ استفاده حد اکثری از تولید داخل ابلاغ شده است گفت: در مسیر اقتصاد مقاومتی باید با بهره گیری از روش های اجرایی، تکمیل ظرفیت های خالی تولید در دستور کار و اولویت ویژه قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز افزود: در این راستا نگاه تولید بدون کارخانه با استفاده‌ از ظرفیت استارت آپ ها و کارآفرین ها باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

وی با اشاره به فعال شدن مرکز داوری در اتاق البرز از مقامات قضایی استان درخواست کرد،  رسیدگی به پرونده های بخش های اقتصادی در اتاق البرز انجام شود تا حرمت بخش خصوصی حفظ شود.

بنامولایی برپایی نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صنعتی در اتاق البرز را گامی در مسیر توسعه صادرات و نیز و ایجاد تحول درآموزش، پژوهش و کسب و کار عنوان کرد.

وی با ذکر این نکته که طی  چهار سال گذشته بالغ بر ۴۰ هیات تجاری خارجی به البرز سفر کرده اند گفت: اتاق بازرگانی البرز که از قبل معین کشور لهستان بود، اکنون نیز معین کشور مالزی شده است.

بنامولایی افزود: استان البرز در مسیر تبدیل اقتصاد متکی به نفت به اقتصاد غیر نفتی و نیز واگذاری اقتصاد دولتی و خصولتی به بخش خصوصی آمادگی دارد.

برچسب ها: رونق ، صنعت ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار