شهردار تهران مطرح کرد؛
شهردار تهران با بیان اینکه در این شرایط اقتصادی مساله دستفروشان موضوعیت ویژه‌ای پیدا کرده گفت: نباید با دستفروشان برخورد چکشی کرد.
کد خبر: ۷۷۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ 25 August 2019

به گزارش تابناک تهران به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، پیروز حناچی در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری ۳ ساله با قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران بود افزود: قانون از ما می‌خواهد با دستفروشان برخورد کنیم، اما وجود پدیده دستفروشی در این شرایط اقتصادی یعنی فرد تحت فشار است و نمی‌خواهد به کار ناهنجاری تن دهد؛ تحت این شرایط نباید برخورد چکشی با این قشر را در دستور کار قرار دهیم. 

وی تأکیدکرد: واقعیت این است که در این شرایط اگر از دستفروش بخواهیم درچهارراه ولیعصر (عج) حضور نداشته باشد، باید نقطه دیگری برایش تعریف کنیم؛ می‌توان این پدیده را با قاعده‌مند کردن، نظم بخشیدن و نظارت بر اقلام فروشی مدیریت کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه به دنبال ایجاد نگاه جدید هستیم اظهارداشت: با این نگاه حتی واحدهای تجاری هم می‌توانند مأموریت‌های جدید بپذیرند.

وی با اشاده به اینکه بهسازی برخی محورها که می‌تواند در قالب پیاده‌راه‌سازی یا آرام‌سازی محور تعریف شود برای ما از اولویت بالایی برخوردار است افزود: از اتاق اصناف تهران انتظار دارم در این مسیر ما را همراهی و هر جا که لازم است زمینه‌های لازم برای تعامل را فراهم کند.

تعریف فضاهای با نشاط در شهر

شهردار تهران تاکید کرد: مردم در سطح شهر باید اماکنی را داشته باشند که به واسطه آن نشاط و آرامش مورد نیازشان تامین شود؛ این یعنی تعریف کاربری‌هایی که پیش از این وجود نداشتند یا کاربری در ساعت‌هایی که پیش از این خالی از استفاده بود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت رستوران‌ها گفت: بسیاری  از رستوران‌ها بیشتر از مساحتشان در فضای شهری توسعه پیدا می‌کنند؛ ما حاضریم در بعضی نقاط به این پدیده رسمیت ببخشیم.

ماهیت صنفی لاله‌زار تغییر نمی‌کند
حناچی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه لاله‌زار برای ما از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخورد است و نظرات شهرداری درباره این محور هم تا حدی تغییر کرده اظهارداشت: در حال حاضر نمی‌خواهیم ماهیت صنفی لاله‌زار را عوض کنیم؛ لاله‌زار ظرفیتی بیشتر از خیابان استقلال استانبول که یکی از ۱۰ جاذبه گردشگری این شهر است، دارد اما سرشار از اغتشاش در جداره‌ها، توسط موتورسوارها و ... است.

وی با تاکید بر اینکه باید راسته اصلی لاله‌زار را بهسازی کنیم گفت: این اتفاق هم اکنون نیز در جریان است و مشاهده می شود که محیط لاله‌زار نسبت به یک دهه پیش از این بسیار نرم‌افزاری‌تر شده است؛ باید به‌جز کسبه، عناصر با ارزش محور لاله‌زار را نیز تقویت و حفظ کنیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: انجام این کار بدون کمک اصناف ممکن نیست؛ قدم بعد از لاله‌زار می‌تواند میدان امام‌خمینی (ره) و پس از آن میدان بهارستان و تبدیل بخشی از آن‌ها به پیاده راه باشد.

وی ادامه داد: پدیده تبدیل محورها با پیاده‌راه در دنیا هم یک پدیده نسبتاً جدید محسوب می‌شود، کمااین‌که این رویکرد قبل از ۴ دهه پیش چندان وجود نداشت اگر این‌کار را به گونهای انجام دهیم که ذی‌نفعان متضرر نشوند به نتایج فوق‌العاده‌ای می‌رسیم.

حناچی افزود: در محور ١۵ خرداد هم قطعا هیچ کدام از کسبه راضی نیستند این محور از حالت پیاده‌راه خارج شود؛ به طور قطع، اگر لاله‌زار پیاده‌راه شود مشتریانی که مخاطب اصناف موجود هستند نیز بیشتر می‌شوند و حتی کاربری‌هایی جدیدی شکل می گیرد. 

شهردار تهران با تاکید بر این‌که باید شهر را از زمختی در بیاوریم تصریح‌کرد: چرا با کوتاه‌ترین تعطیلات می‌بینیم که مردم تهران با سرعت از شهرشان به سمت شمال کشور سفر می‌کنند؟ این یعنی شهروندان در پایتخت آرامش کافی ندارند؛ باید آرامش را به تهران بازگردانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار