رئیس پلیس فتا گفت:
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از کلاهبرداری با فروش نرم‌افزار جعلی ردیاب تلفن همراه و کشف ۶۸۰ اطلاعات حساب بانکی از فرد دستگیر شده خبر داد
کد خبر: ۷۷۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ 25 August 2019

کلاهبرداری با فروش نرم‌افزار جعلی ردیاب تلفن همراه

احسان آنقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: مدتی قبل شهروندی با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس اظهار داشت چندی پیش با تبلیغی از فروش یک نرم‌افزار ردیاب تلفن همراه در یک کانال تلگرامی مواجهه شدم و با عضو شدن در این کانال برای خرید نرم‌افزار به درگاه بانکی موجود در کانال وارد شده و اطلاعات حسابم را وارد کردم که بعد از مدت‌زمانی مبلغ ۹ میلیون ریال از حسابم به‌صورت غیرمجاز برداشت شد.

وی افزود: با هماهنگی مقام قضائی و آغاز تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، اطلاعاتی و مدارکی دیگر از کلاه‌برداری و سرقت‌های اینترنتی صورت گرفته از سوی متهمان این پرونده به دست آمد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: در مراحل رسیدگی به این پرونده سارقان که ساکن استان البرز بودند، شناسایی و دستگیر شدند و برای تکمیل تحقیقات به پلیس فتا استان دلالت شدند.

آنقی با اشاره به کشف و توقیف تعدادی سیم‌کارت و گوشی تلفن همراه از محل سکونت متهمان ادامه داد: متهمان در تحقیقات انجام‌شده ضمن اقرار به جرم خود و برداشت ۷۰۰ میلیون ریال از حساب‌های بانکی به دست آمده در این کلاه‌برداری‌ها عنوان داشتند که با طراحی نرم‌افزار‌های جعلی ردیاب تلفن همراه، صیغه یاب، ماهواره جیبی و ایجاد درگاه جعلی بر روی آن‌ها و انتشار آن در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی، اقدام به سرقت اطلاعات حساب افراد کرده و در فرصتی مناسب از حساب آن‌ها برداشت می‌کردند.

وی با بیان اینکه متهمان برای برخورد قانونی به دادسرا تحویل داده شدند، عنوان کرد: در بازبینی از سیستم‌های رایانه‌ای و گوشی تلفن همراه متهمان، نرم‌افزار‌های جعلی ردیاب تلفن همراه، دوربین لخت کن، صیغه یاب و ماهواره جیبی به همراه اطلاعات حساب بانکی تعداد ۶۸۰ نفر نیز به دست آمد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه امروزه بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی وجود دارند، در واقع طعمه‌ای از سوی کلاه‌برداران می‌باشند، تصریح کرد: کاربران مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو از طریق این نرم‌افزار‌ها کاربران را به درگاه‌های جعلی کشانده و اقدام به کلاه‌برداری از آن‌ها می‌کنند.

آنقی به خانواده‌ها توصیه کرد: همواره به دنبال این باشید تا سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهید و به‌طورجدی مراقب فعالیت‌های فرزندان خود در فضای مجازی باشید تا اینکه ندانسته و از روی کنجکاوی گرفتار خطرات آن نشوند و در صورت مواجهه با موارد مجرمانه موضوع را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار