رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران معتقد است که تصویب بودجه اجتماعی سال ۹۸ شهرداری منطبق با اهداف توسعه پایدار بوده است.
کد خبر: ۷۷۴۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 25 August 2019

به گزارش تابناک تهران، محمدجواد حق شناس روز یکشنبه در یکصد و شصتمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در تشریح عملکرد کمیسیون متبوعش گفت: در جریان بررسی لایحه برنامه پنجساله سوم شهرداری تهران، با اختصاص حدود ۴۸۰ نفر ساعت کار کارشناسی رویکردی پایدار در مفاد و احکام حوزه فرهنگی و اجتماعی برنامه سوم توسعه پیاده سازی شد که یکی از اقدامات مبنایی و موثر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و شورای شهر تهران محسوب می شود.

وی ادامه داد: در راستای بررسی ردیف های اعتباری بودجه سال ۹۸ سه جلسه رسمی کمیسیون (۷۴، ۷۶ و ۷۷) به بررسی عملکرد بودجه مناطق شهرداری تهران و واحدهای ستادی آن در حوزه مأموریتی فرهنگی و اجتماعی در سال ۹۷ پرداخته شد که این جلسات به صورت فشرده هرکدام به مدت ۸ ساعت برگزار شد.

به گفته حق شناس، پس از بررسی عملکرد حوزه فرهنگی و اجتماعی جلسات منظم با تمامی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های زیر مجموعه آن در قالب ۲۸ جلسه برگزار شد و در نهایت نیز برغم کاهش سهم بودجه حوزه فرهنگی و اجتماعی در سال ۹۸، سقف اعتبار این حوزه به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و مساعدت رییس و اعضای شورا به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت که بر اساس مصوبات مغفول مانده دوره های قبلی شورا و نیز بررسی های فشرده در دوره جدید طرح در جا مانده پهنه فرهنگی رودکی مجددا مطرح و پس از مطالعات و جلسات متعدد و توافقات اولیه این طرح مجددا در دستور کار حوزه اجرا و شورا قرار گرفت.  

این عضو شورا ادامه داد: ۲ ردیف اعتباری جدید تحت عنوان اجرای برنامه های فرهنگی پهنه رودکی و  تملک، توسعه و تجهیز دو خانه در پهنه رودکی در بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران الحاق شد که جمعا مبلغ ۱۴ میلیارد تومان را به خود اختصاص داد.  

حق شناس همچنین اضافه کرد: در سه جلسه رسمی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی(جلسات ۸۹، ۹۶ و ۹۸) موضوعات مربوط به راسته کتاب و راسته صنایع دستی مورد بررسی قرار گرفت و پس از مطالعات و جلسات متعددی که با سایر ذینفعان نیز برگزار شد نتیجه کار تصویب راسته ها و گذرهای فرهنگی و قطب های گردشگری تهران بود که بعضا مطالعات اولیه نیز آغاز شده است.  

وی در خصوص نام گذاری معابر نیز گفت: کمیسیون فرعی نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شورای اسلامی شهر تهران از یکم شهریور سال ۹۶  تا اخر تیر امسال۳۱ جلسه برگزار کرده که ۲۳۰ مصوبه به همراه داشته است.  

حق شناس ادامه داد: از میان مصوباتی که به تصویب صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران رسیده اند، تاکنون بالغ بر ۲۴% اسامی (بیش از ۳۸ مورد) مربوط به اسامی مشاهیر فرهنگی، هنری، پزشکی و سیاسی بود و علاوه بر آن تاکنون بالغ بر ۳۸٪ اسامی تصویب شده در کمیسیون مربوط به نام شهدا بوده است.  

وی خاطرنشان کرد: نصب سردیس مربوط به مشاهیر فرهنگی، هنری و علمی در معابر عمومی شهر تهران که از جمله آن می‌توان به سردیس استاد قانعی راد، استاد همایون شهنواز، استاد جمشید مشایخی و ... اشاره کرد.

حق شناس ادامه کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم عباس کیارستمی در موزه سینما و همچنین بزرگداشت استاد عزت الله انتظامی و تنظیم برنامه مدون سالیانه نکوداشت های شهر از دیگر کارهای فرهنگی اجتماعی شهر تهران در دوره اخیر است.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری و اجرای برنامه های جلب مشارکت مردم و گروه‌های مرجع با نشست ها و گفت وگو های مستقیم و مستمر با انجمن های فرهنگی و هنری و سازمان های مردم نهاد، خانه سینما، خانه تئاتر و فعالیت‌های کمیته‌های هفتگانه، توسعه فعالیت‌های گردشگری، توجه به سلامت روان و گرمخانه ها و تاسیس آن، توجه در بودجه شهرداری مورد نظر کمیسیون ما بود.

این عضو شورا در خصوص انتخابات شورایاری ها نیز گفت: کاهش تخلفات و سرعت عمل در هنگام شمارش آرا از جمله رویکردهای جدی در انتخابات و توجه به مشارکت جوانان از محورهای اصلی آن بود که خوشبختانه انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار