با گسترش و بهبود شرایط وسایل حمل و نقل در سراسر جهان به ویژه با ساخت و راه اندازی صنعت هواپیماسازی، ارتباط جهانی گسترش یافت و سفر به بخشی بسیار مهم در زندگی هر فرد تبدیل شد.
کد خبر: ۷۷۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ 25 August 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:با گسترش و بهبود شرایط وسایل حمل و نقل در سراسر جهان به ویژه با ساخت و راه اندازی صنعت هواپیماسازی، ارتباط جهانی گسترش یافت و سفر به بخشی بسیار مهم در زندگی هر فرد تبدیل شد. به طوری که  امروزه افراد زیادی برای گذراندن تعطیلات خود به شهرها و کشورهای خارجی سفر می کنند. جاذبه های اروپایی و خاورمیانه، آشنایی با تاریخ و تمدن سایر کشورها و تفریحات زیادی که در این شهرها وجود دارد افراد زیادی را هر ساله به این مناطق روانه کرده است.

 در این میان برخی از شهرهای خارجی و داخلی از سایر شهرها جذابیت بیشتری برای ایرانیان دارند و اغلب ایرانیان به این شهرها سفر می کنند. 

 

کیش:

جزیره ی کیش همواره یکی از مقاصد لوکس و تفریحی برای ایرانیان بوده است. این جزیره با برخورداری از تفریحات متنوع آبی و همچنین بازارهای خرید لوکس در کنار مناطق بومی و تاریخی این جزیره  سفری رویایی را برای شما به ارمغان می آورد.

 

مشهد:

اغلب کسانی که به شهر مشهد سفر می کنند به هدف زیارت می باشد که این مسافران از ایرانیان و اغلب اعراب خاورمیانه می باشند. این شهر اصولا مقصد مسلمین جهان است که به زیارت بارگاه امام رضا (ع)  امام هشتم شیعیان می آیند. اما خوب است بدانید که این شهر علاوه بر جاذبه ی مذهبی خود جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی چون آرامگاه فردوسی را دارا است. هم چنین مناطق طبیعی و تفریحی چون شاندیز و کوه سنگی و ... میتوانند لذت این سفر را برای شما دوچندان کنند.

 

قشم:

یکی دیگر از جزیره های جنوبی کشور که هر ساله مسافران زیادی را به خود جذب می کند، جزیره ی زیبای قشم است. این جزیره علاوه بر تفریحات آبی و مناطق بومی از زیست بوم های طبیعی و دریایی زیبایی بهره مند است که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

 

شیراز:

شیراز شهری تاریخی در جنوب غربی کشور می باشد که به دلیل وجود زیاد باغ های بهارنارنج به شهر بهارنارنج شهرت یافته است. این شهر محل زندگی بزرگانی همچون سعدی و حافظ و... بوده است. شیراز به دلیل این که در دوران زندیه پایتخت ایران بوده است و همیشه شهر مهمی در تاریخ ایران بوده است، پر از آثار تاریخی برجسته می باشد که جذابیت این شهر را دوبرابر کرده است.

 

استانبول:

یکی از محبوب ترین شهرهای خارجی برای ایرانیان شهر استانبول کشور ترکیه است. این شهر که نیمی از آن در قاره آسیا و نیم دیگرش در قاره اروپا واقع شده است، با برخورداری از مناطق متعدد تاریخی یکی از جذاب ترین شهرهای جهان به شمار می رود.

 

دبی:

دبی به دلیل برخورداری از تفریحات متعددی که دارد و همچنین نزدیکی به کشور ایران مقصد بسیاری از کسانی است که می خواهند تعطیلاتی مملو از هیجان و زیبایی داشته باشند. این شهر علاوه بر محیط بومی خود دنیای مدرن را نیز در دل خود جای داده است. این شهر با داشتن بازارهای لوکس جهانی و امکانات فراوانی که برای توریست های خود فراهم می کند نه تنها مقصد محبوبی برای ایرانیان بلکه برای بسیاری از افراد در سرتاسر جهان نیز می باشد.

 

بانکوک:

شهر بانکوک با توجه به معماری جذاب و رنگارنگی که در ساختمان های تاریخی خود دارد، زیبایی منحصر به فردی را در معرض تماشا می گذارد. همچنین حضور یکی از معابد مهم بودا در این شهر و عبور رودخانه ای از دل این شهر زیبایی های آن را دو چندان کرده است. لذت خرید مواد غذایی از بازارچه های روی آب این شهر و دیدن قایق هایی که با سبدهای مملو و رنگارنگ خود در حال فروش هستند، همواره یکی از مناطق جذاب برای توریست ها و عکاسان بوده است.

 

ایروان:

ایروان یکی از معدود شهرهایی است؛ که حتی خیابان های آن نیز جانبه ی توریستی و گردشگری می باشند. این شهر که به سه ناحیه تقسیم می شود اغلب جاذبه های گردشگری خود را در مرکز شهر جای داده است. خانه ی اپرا، میدان جمهوری و خیابان های ماشتوتس، آبوویان و شمالی از جمله جاذبه های دیدنی این شهر به شمار می روند. 

 

تفلیس:

شهر تفلیس پایتخت گرجستان یکی به دلیل نزدیکی به ایران و دیگری به دلیل جاذبه های تاریخی و مدرنی که در کنار یکدیگر دارد از جمله مقاصد محبوب بین ایرانیان است. تاریخ این شهر را می توانید در میدان جمهوری وخیابان روستاولی ببینید. کلیسا عجیب صخره ای و حمام های قدیم این شهر را به هیچ عنوان از دست ندهید، که هیچ گاه مانند آن ها را پیدا نخواهید کرد. همچنین اگر در تابستان به این شهر سفر می کنید می توانید از پارک آبی آن دیدن کنید و تنی به آب بزنید. غروب ها را کنار دریاچه ی لیسی بگذرانید و در نهایت از پل زیبای صلح با طراحی خاصش دیدن کنید.

 

آنکارا:

آنکارا پایتخت کشور ترکیه یکی دیگر از شهرهای محبوب نزد ایرانیان است. این شهر نیز جاذبه های تاریخی متعددی از دوران حکومت پرشکوه عثمانی در دل خود جای داده است که از آن جمله می توان به قلعه آنکارا اشاره کرد. مذهب قدیمی این کشور را در عبادتگاه اگوستوس جستجو کنید و با بازدید از موزه های متعدد این شهر با تاریخ این شهر آشنا شوید. و در نهایت می توانید بعدازظهر خود را در محله ی هامامونو بگذرانید و در دل تاریخ قدم بزنید.

 

پاریس:

پاریس شهر مد و فرهنگ پایتخت عشق و رمانس در جهان است. هر ساله توریست های زیادی به این شهر سفر می کنند تا از نزدیک زیبایی این شهر را ببینند و سفر عاشقانه ای را داشته باشند. مهم ترین جاذبه ی پاریس و لندمارک فرانسه برج ایفل است که هیچ توریستی بازدید از آن را از دست نخواهد داد. البته جاهای دیدنی پاریس به اندازه ای زیاد و خاص می باشد، که حتا شما را شگفت زده خواهد کرد. از این زیبایی ها می توان به خیابان شانزلیزه، فروشگاه های مد، دیزنی لند و ... اشاره کرد.

 

مسکو:

پایتخت روسیه شهر مسکو، مهم ترین منطقه این کشور از نظر سیاسی، اقتصادی، تاریخی، توریستی و گردشگری می باشد که ششمین شهر بزرگ و پر جمعیت جهان محسوب می شود. این شهر با جاذبه های تاریخی بسیار خاص، به همراه ویژگی های گردشگری و توریستی متفاوتی که دارد به مقصدی توریتی در جهان تبدیل شده است. البته این شهر در میان گردشگران ایرانی اهمیت بسیار زیادی دارد. و در برنامه سفر اکثر افراد قرار دارد.

برای خرید مطمئن بلیط هواپیما مقاصد پرطرفدار گر دشگران ایرانی می توانید از سایت طاهاگشت اقدام نمایید.

 

میلان:

یکی از شهرهای پرطرفدار کشور ایتالیا شهر میلان است که معماری فوق العاده ی بناهای تاریخی این شهر از جمله عوامل عمده ی سفر به این شهر محسوب می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار