بلومبرگ در گزارشی که اخیر منتشر کرده، مدعی شده است که امانوئل مکرون (رئیس جمهور فرانسه) از ترامپ خواسته که به طور موقت تحریمهای نفتی ایران را کان لم یکن کند.
کد خبر: ۷۷۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷ 25 August 2019

 

 

تابناک / بلومبرگ در گزارشی که اخیر منتشر کرده، مدعی شده است که امانوئل مکرون (رئیس جمهور فرانسه) از ترامپ خواسته که به طور موقت تحریمهای نفتی ایران را کان لم یکن کند تا فرانسه با جلب نظر ایران بتواند این کشور را مجاب به حفظ برجام کند.
بلومبرگ به نقل از چند مقام سیاسی فرانسه می‌گوید که بحثهای مقدماتی بین دو رئیس جمهور در ناهار نشست جی 7 انجام شده است. مقامات فرانسوی می‌گویند در صورت تایید ترامپ و ایران، بسته پیشنهادی مکرون در دو مرحله انجام می‌گیرد. در مرحله اول ایران اجازه خواهد داشت که نفت خود را بفروشد به شرطی که {در مرحله دوم} اولا در برجام بماند و آن را نقض نکند، به یک راهکار مناسب با اروپا در مورد کاهش تنشها در خلیج فارس برسد و مثلا نفتکش توقیف شده اخیر انگلیس را رها کند و در مورد اتفاقات منطقه و اقدامات مناسب بعد از سال 2025 که زمان انقضای برجام است به توافقاتی با کشورهای اروپایی برسد.
بلومبرگ مدعی است که ممکن است این توافق انجام شود چرا که دو کشور(ایران و آمریکا) خواهان جنگ نیستند. مکرون در چند روز اخیر مذاکرات بسیار سنگینی را با محمد جواد ظریف(وزیر امور خارجه کشورمان) داشته و حدودا یک ماه قبل هم با ترامپ مذاکراتی را داشته است.
بلومبرگ مدعی است با خروج ترامپ از برجام اوضاع این توافقنامه بسیار به هم ریخته است و رئیس جمهور فرانسه در تلاش است که به نوعی آمریکا و ایران را مجددا به میز مذاکره بازگرداند و نوعی توافق بینشان ایجاد کند. این سایت خبری مدعی است که مذاکرات ترامپ با مقامات فرانسوی در چند نوبت انجام گرفته و فرانسه به شدت دنبال این است که آمریکا را از تندروی علیه ایران دور کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار