مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت که برای بهسازی و مرمت خسارت‌های ناشی از سیل در حوزه راهداری حدود ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.
کد خبر: ۷۷۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۱ 26 August 2019

عباسعلی نجفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود: با این اعتبار کار مرمت و بهسازی خسارت های ناشی از سیل در حوزه ابنیه و راهها در دست اجرا قرار گرفت و برخی از این پروژه ها نیز در سال جاری خاتمه خواهد یافت.
وی میزان خسارت های ناشی از سیل به ابنیه و راههای استان مازندران را در کمتر از یک سال اخیر ( مهر ۹۷ تا اردیبهشت ۹۸) حدود ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که تاکنون ۱۲ درصد از اعتبار مورد نیاز برای مرمت و بهسازی تامین شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار داشت: به دلیل نیاز فوری برای اجرای طرح های راهداری و ساخت ابینه برای از سرگیری ترددها، کارهای عمرانی با توان بخش خصوصی و پیمانکاران در دست اجراست.
وی میزان بدهی این اداره کل به پیمانکاران را بابت اجرای طرح های راهداری حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
براثر سیل مهر و اسفند ۹۷ و فروردین ماه ۹۸ حدود ۲ هزار کیلومتر آسفالت و ۴۰ دهنه پل آسیب دید به طوری که چهار دهنه پل در سوادکوه، جویبار، قائمشهر و نکاء تخریب شد .
در مجموع تنها در سیل اسفند ۹۷ و فروردین ماه ۹۸ حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال به زیرساخت و واحدهای مسکونی مازندران خسارت وارد شد.
افتتاح ۳۳ پروژه در هفته دولت
نجفی گفت که هم اکنون ۴۶۴ پروژه راهسازی در این استان با پیش بینی حدود چهار هزار میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست که ۱۰۱ پروژه مربوط به حوزه راه روستایی است.
وی تاخیر در اجرای پروژه های راهسازی در استان را ناشی از کمبود اعتبار دانست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران همچنین گفت که در هفته دولت سال جاری ۳۳ پروژه عمرانی در حوزه راهداری در مازندران به بهره برداری می رسد و برای اجرای این پروژه ها ۲۱۷ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی این پروژه ها را شامل روکش آسفالت، روشنایی راههای اصلی، آسفالت راه روستایی و ساخت ابنیه معرفی کرده است.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار