معاونت امور اجتماعی بهزیستی خوزستان گفت: خانه‌های امن مربوط به پذیرش دختران و زنانی است که به دلیل اختلاف خانوادگی یا بحث‌هایی که بین زن وشوهر اتفاق می‌افتد اما خانم‌ها مایل نیستند خانواده یا بستگان از اختلافات آنها با خبر شوند به همین دلیل تا حل مشکل به خانه‌های امن مراجعه می‌کنند.
کد خبر: ۷۷۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 27 August 2019

محمدرضا عباسی در رابطه با شرایطی که سبب می‌شود زنان یا دختران جوان به «خانه‌های امن» مراجعه کنند، اظهار کرد: خانه‌های امن مربوط به پذیرش دختران و زنانی است که به دلیل اختلاف خانوادگی یا بحث‌هایی که بین زن وشوهر اتفاق می‌افتد اما خانم‌ها مایل نیستند خانواده یا بستگان از اختلافات آنها با خبر شوند به همین دلیل تا حل مشکل به خانه‌های امن مراجعه می‌کنند.

وی افزود: برای اینکه خانم‌هایی که در شرایط سخت به سر می‌برند در خیابان سرگردان نشوند و یا جایی نروند که آسیب ببینند این خانه‌ها راه‌اندازی شد تا به دختران و زنان حتی در صورت داشتن بچه به صورت موقت خدمات اجتماعی و مددکاری ارائه دهند.

معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان با تاکید بر اینکه همه کسانی که به خانه‌های امن مراجعه می‌کنند مشکل آنها حل شده و به زندگی عادی برگشتند، گفت: مدت زمانی که زنان در این خانه نگهداری می‌شوند بین 2 هفته تا بیست روز است.

عباسی با بیان اینکه دختران مجرد و جوانی که دچار آسیب اجتماعی شده‌اند اما آسیب جسمی ندیده‌اند  و می‌خواهند‌ به درستی در جامعه زندگی کنند در خانه سلامت نگهداری می‌شوند، عنوان کرد:  ممکن است پدر و مادر دختری معتاد باشند و یا پدر خانواده معتاد باشد اما مادر خانواده توانایی برخورد با پدر  و دوستان معتاد خود که وارد خانه می‌کند را ندارد  قطعاً در این شریط آسیب بیشتری متوجه دختران می‌شود.

وی افزود: دختران این قبیل خانواده‌ها با حکم دادگستری  به مرکز خانه سلامت معرفی  می‌شوند و تا زمان ترک اعتیاد پدر خدمات روانشناسی و اجتماعی دریافت می‌کند  و در صورت عدم ترک اعتیاد پدر  در خانواده فضایی امن فراهم می‌کنیم.

عباسی با  اشاره به وجود یک خانه امن در اهواز، گفت: خانه امن اهواز سال گذشته راه‌اندازی شد؛  اکنون حدود 15 نفر در خانه امن هستند اما سالانه حدود 80 نفر به خانه امن مراجعه و در آنجا نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه در خانه‌های امن مرکز مداخله در بحران و مرکز بازپروری وجود دارد،  عنوان کرد: عمدتاً کسانی که با حکم قضایی مراجعه می‌‌کنند در بخش مداخله در بحران پذیرش می‌شوند یعنی از خانه بیرون  رفته‌اند و آسیب جسمی دیده‌اند که با حکم قضایی یا کلانتری شناسایی و به دادگاه تحویل داده می‌شوند.

عباسی افزود: دسته دیگر کسانی هستند که به دلیل مشکلات اجتماعی مدت طولانی‌تری  از خانواده‌ خود دور بوده‌اند که در مرکز بازپروری زنان آسیب دیده اجتماعی نگهداری می‌شوند که با خانه امن متفاوت است.

وی  در رابطه با نحوه عملکرد اورژانس اجتماعی گفت: همه  زنان، دختران و پسرانی  که آسیب دیده‌اند  و یا در معرض خطر و خشونت‌های خانگی، خودکشی و ...  قرار می‌گیرند می‌توانند با اورژانس اجتماعی(خط123) تماس گرفته  و از خدمات مشاوران و مددکاران این مرکز راهنمایی بگیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار