۲۲۸ پروژه در بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعتبار ۲ هزار و ۲۱۸ میلیارد تومان که منجر به ایجاد ۲ هزار و ۶۴۵ نفر اشتغالزایی در سطح کشور می شود، در چهارمین روز از هفته دولت با فرمان ویدیوئی رئیس جمهوری و با حضور سرپرست وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح شد.
کد خبر: ۷۷۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 27 August 2019

به گزارش تابناک تهران، سرپرست وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صبح امروز (سه شنبه) همزمان با هفته دولت با حضور در هتل ویستریا دربند واقع در شمال تهران با ارتباط ویدیوئی با رئیس جمهوری اقدام به افتتاح پروژه های مذکور کرد.

به گفته علی اصغر مونسان، از این ۲۲۶ پروژه ملی، ۱۰ پروژه گردشگری و ۶ پروژه صنایع دستی با اعتبار ۵۳۰ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۲ هزار نفر در سطح استان تهران به بهره برداری رسید.

مونسان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: بخشی از این پروژه ها شامل ۳۱ هتل ۴ و ۵ ستاره است که ۵ هزار و ۲۲۹ تخت به مجموعه اقامتی کشور افزوده خواهد کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سال ۹۷، ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر به کشور وارد شدند و این صنعت روند رو به رشدی را طی می کند؛ حجم سرمایه گذاری ها نیز نشان دهنده بازده مثبت صنعت گردشگری است.

به گفته وی ۴ هزار و ۲۰۰موافقت وصولی طی ۴ سال اخیر صادر شده است.

سرپرست وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: این وزارتخانه مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است، تحریم ها نسبت به بخش های دیگر کمتر به ما آسیب رسانده و همواره روند رو به رشد و ارزآوری برای کشور را طی می کنیم.

مونسان با اشاره به وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابراز امیدواری کرد و گفت: در گذشته اعتبار ما حدود هزار میلیاد تومان بود که فاصله ی زیادی با اعتبارات وزارتخانه ها داشت لیکن امیدواریم با افزایش اعتبارات و حمایت دولت و مجلس بتوانیم گذشته را جبران کرده و اهداف جدیدی را دنبال کنیم.

پرهام جانفشان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران اعلام کرد: ۹۰ پروژه با اعتبار ۲۸ هزار میلیارد تومان در دست احداث قرار دارد که امروز ۱۰ پروژه از آنها با همت بخش خصوصی و تسهیلات دولتی به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: استان تهران ظرفیت بی نظیری در حوزه گردشگری دارد که اگر این صنعت با مشکل مواجه شود، اقتصاد تهران تحت تأثیر شدید قرار می گیرد.

این مقام مسئول اذعان داشت: سعی ما بر کاهش زمان صدور موافقت های اصولی است؛ همچنین حضور ۵۰۰ هزار نفر گردشگر در ایام نوروز در تهران را نیز در دستور کار داریم.

محمد تقی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران نیز در این مراسم اظهار داشت: استان تهران در شرق و شهرستان های دماوند و فیروزکوه جاذبه های طبیعی، محیطی و تاریخی بی نظیری دارد، به طور مثال نمونه تنگه واشی در هیچ کجای کشور مانند ندارد.

وی افزود: ظرفیت هایی مانند ورزش های زمستانی و آب و هوایی بکر که در شهرستان شمیرانات است و مناطق کویری جنوب پایتخت، و همچنین محل مراجعه ملی و فرا ملی است و ورودی هر گردشگر از تهران خواهد بود لذا می تواند موقعیت مناسبی را در کشور ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار