دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: قوه قضائیه اجازه نمی دهد هیچ واحد تولیدی از فعالیت باز بماند و هر جا که بتواند در زمینه حفظ اشتغال و حل مشکلات قانونی ورود می کند.
کد خبر: ۷۷۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ 27 August 2019

حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در دیدار با استاندار البرز با اشاره به اینکه طبق بیانات نماینده ولی فقیه در استان البرز، کرج در سایه تهران دیده می شد، گفت: همجواری با پایتخت محاسن و معایبی دارد؛ این استان از نظر جغرافیایی، فرصت ها و ظرفیت ها اکنون از حالت خوابگاهی خارج و به مقصدی برای مهاجران تبدیل شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه تهران و کرج به یکدیگر متصل هستند و ارتباط تنگاتنگی از جهات امنیتی و اقتصادی دارند،بیان کرد:بنده به عنوان نماینده عالی قوه قضائیه در استان وظیفه سیاست گذاری و هماهنگی میان سایر سازمان های قوه قضائیه در جهت سیاستگذاری برای بهره برداری از فضای وحدت و همدلی استان در جهت خدمت به مردم را دارم.

حاجی رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز اظهار کرد: البرز به عنوان نزدیکترین استان به تهران از موقعیت استراتژیک وحساسی برخوردار است که توجه دستگاه حاکمیتی را به خود جلب کرده است؛ ترافیک یکی از مشکلات مهم این استان است زیرا همجواری تهران و البرز موجب شده بسیاری از شاغلان تهران ساکن البرز باشند که در این راستا باید در جهت گشایش راه ها و در پی آن تأمین رفاه مردم تلاش بیشتری صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به لزوم تسریع در روند تکمیل پروژه بزرگراه همت اذعان کرد: بزرگراه همت می تواند بخش اعظمی از ترافیک تهران - کرج را کاهش دهد و قوه قضائیه نیز از هر گونه همکاری جهت سرعت بخشی به روند اجرای پروژه کوتاهی نخواهد کرد.

وی با تأکید بر ضرورت وجود اردوگاه ماده 16 در البرز مطرح کرد: در غرب کشور اردوگاه ماده 43 نداریم که اگر به همت استاندار البرز و همراهی دستگاه بتوان این مکان را راه اندازی کرد اقدام بسیار مؤثری صورت گرفته است و با توجه به اینکه غرب کشور معین ندارد، این اقدام می تواند در تأمین امنیت کشور نقش بسزایی داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی زراعی در استان البرز قوه قضائیه را بسیار درگیر کرده است، عنوان کرد: با توجه به درخواست مردم جهت تغییر کاربری اراضی زراعی دولت می تواند با برنامه ریزی های لازم بخش شمال اتوبان را که شرایط مناسبی دارد به این امر اختصاص دهد.

وی خاطرنشان کرد: شورای عالی امنیت ملی در سال 96 وظیفه جلوگیری از ساخت و ساز و رفع تصرف را به استانداری ها محول کرد تا در خصوص مناطقی که جزو بستر رودخانه محسوب می شوند بر اساس بند 4 ماده 2 اقدامات لازم را در جهت رفع آن انجام دهند؛ با توجه به اینکه ممکن است در سال جاری با پدیده سیل روبرو شویم لازم است جهت جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

شاکرمی با اشاره به اهمیت آلودگی هوا در کلانشهرها اظهار کرد: بر اساس دستورالعملی که قوه قضائیه دارد وظایف تمام دستگاه ها در آن مشخص شده که ضروریست با همکاری تمامی دستگاه های مربوطه اقدامات لازم در خصوص کاهش وکنترل آلودگی را انجام گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: اصولا آلودگی هوا از آبان ماه شروع می شود که طبق تحقیقات صورت گرفته اثرگذارترین بخش بر روی آن ناوگان حمل نقل شهری است که حدود 80 درصد از آلودگی را در بر می گیرد و لازم است در این خصوص اقدامات اساسی صورت گیرد.

شاکرمی با اشاره به اهمیت رونق تولید گفت: استاندار البرز در راستای حفظ اشتغال و رونق تولید زحمات بسیاری کشیده و با حساسیت به این موضع پرداخته است اما بخش تولید همچنان نیاز به حمایت جدی و عملی دارد به ویژه مسائل مربوط به محیط زیست و لکه های صنعتی که باید به دنبال آن باشیم تا ساماندهی و به شهرک صنعتی تبدیل شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز تأکید کرد: قوه قضائیه اجازه نمی دهد هیچ واحد تولیدی از فعالیت باز بماند و هر جا که بتواند در زمینه حفظ اشتغال و حل مشکلات قانونی ورود می کند تا بتواند نقشی در جهت حفظ اشتغال و رونق تولید داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار