معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: برای نخستین بار در کشور طرح آشکارسازی مسیر عابر پیاده با نورپردازی نقطه‌ای در بلوار بسیج (۴۵ متری کاج) اجرایی شد.
کد خبر: ۷۷۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ 28 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ محمدرضا احمدی نژاد با اشاره به اهمیت خط کشی‌های عابر پیاده در جهت افزایش ایمنی تردد شهروندان، اظهار کرد: خط‌کشی معابر یکی از مهم‌ترین علائم افقی ترافیکی شهر به شمار می‌رود که با هدف آگاهی بخشیدن به رانندگان و عابرین پیاده همچنین انضباط بخشی به تردد سواره‌ و پیاده‌ ترسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه کمبود دید و روشنایی در گذرگاه‌های هم‌سطح عابرین پیاده یکی از اصلی‌ترین علل بروز تصادف عابر و خودرو است، گفت: کانالیزه کردن محل عبور عابرین و ایجاد روشنایی متمایز در محل تردد از راهکارهای کاهش این نوع حوداث به شمار می‌رود.

معاون شهردار کرج رعایت حقوق عابرین پیاده از سوی رانندگان را ضروری دانست و یادآور شد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با استفاه از فناوری‌های نوین و به روز، زیرساخت ویژه‌ای را برای تسهیل در تردد شهروندان از گذرگاه های عابر پیاده ایجاد کرده است.

گفتنی است، بر اساس آمار پلیس راهور استان البرز طی سال گذشته بیش از ۴۰ مورد فوت بر اثر سوانح رانندگی در کرج به ثبت رسیده که اغلب در هنگام تاریکی هوا رخ داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار