عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقوق نمایندگان ظرف چهار سال 300 تا 400 میلیون تومان است افزود: نماینده‌ای که یک میلیارد یا بیشتر برای حضور در مجلس هزینه می‌کند واضح است که دنبال چیست.
کد خبر: ۷۷۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ 31 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ محمود بهمنی در خصوص طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها در کشور گفت: این موضوع در مجلس مطرح شد اما هنوز به جایی نرسیده است، البته در این خصوص مباحثی درباره ارتباط با دنیا هم وجود دارد چون با تعطیلی‌ پنجشنبه و جمعه ما و تعطیلی شنبه و یکشنبه در سایر مناطق جهان، سه تا چهار روز روز ارتباط ما از نظر جهانی قطع می‌شود به همین دلیل یکی از سناریوها تعطیلی جمعه و شنبه بود که البته هنوز به جایی نرسیده است.

بهمنی در ادامه به طرح سوال از وزیر صنعت توسط مجلس اشاره و اعلام کرد: هنوز در صحن مجلس درخواست استیضاح وزیر صنعت مطرح نشده اما طرح سوال مطرح شده که اگر پاسخ قانع کننده نباشد قطعاً استیضاح در دستور کار قرار خواهد گرفت، یکی از موضوعات طرح سوال هم به خودرو مربوط است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص بازداشت دو نماینده مجلس هم گفت: از رئیس قوه قضاییه بسیار ممنون هستیم که با جدیت قضایا و مسائل فساد را پیگیری کردند، این باید تداوم داشته باشد تا نتیجه قطعی دهد، اما این را باید در نظر داشته باشیم که وقتی چیزی را مطرح می‌کنیم باید به ته قضیه برسیم، نباید ناقص مطرح شود چون مثلاً در موضوع بالا بردن قیمت خودرو تصمیم گیرنده یک نفر نیست و حتماً چیزهای دیگری هم ممکن است وجود داشته باشد در مورد دو نماینده هم همین است.

وی افزود: اگر رسانه‌های دنیا را بر این متمرکز کنیم که فاسد هستیم این خوب نیست، من اعتقاد دارم ایران نسبت به خیلی از کشورهایی که ادعا دارند، بسیار سلامت است، حالا یک عده‌ای هستند که حتماً باید شناسایی و از سیستم خارج شوند ولی در کل اگر بخواهیم کشور را فاسد و با فساد ببنیم به نفع ما نیست.

بهمنی در پاسخ به اینکه با دستگیری این دو نماینده موافق بوده یا مخالف ادامه داد: جرم این نماینده‌ها در حال بررسی است اما اعتقاد دارم  یک نماینده مجلس هیچ وقت فرار نمی‌کند.

وی در خصوص دستگیری مدیرعامل ایران‌خودرو هم گفت: اگر مدیرعامل را فقط به دلیل بالا بردن قیمت‌ها دستگیر کرده‌اند این به نظر من کافی نیست چون مدیرعامل قیمت را نمی‌تواند بالا ببرد و وی مجری مصوبات کمیته قیمت گذاری است اما اگر مسائل دیگری کنار آن است که ما نمی‌دانیم آن یک بحث دیگر است.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از این گفت و گو، در خصوص ایجاد بی نظمی در مجلس توسط برخی نمایندگان  هم گفت: درست است نمایندگان در این بی نظمی مقصر هستند اما تقصیر اصلی را مردم دارند که این نمایندگان را انتخاب می‌کنند، ما چطور می‌توانیم یک نماینده را در یک منطقه نشناسیم، چنین نمایندگانی را مردم به مجلس فرستاده‌اند و حالا در جلسات حاضر نمی‌شوند.

بهمنی افزود: مردم باید در انتخاب نمایندگان دقت کنند، نماینده‌ای که یک روز کار اجرایی نکرده و به مجلس می‌آید معلوم است به کجا می‌رسد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در ادامه به مسائل حوزه انتخابیه خود اشاره و اعلام کرد: شهردار نظرآباد اخیراً به دلیل اختلاف بین شورا و شهرداری و عدم هماهنگی این دو نهاد که جلوی پیشرفت را گرفته بود تغییر کرد.

وی افزود: در طالقان هم مجوز گردشگری از مجلس گرفته شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند برای سرمایه‌گذاری و ایجاد امکانات گردشگری در طالقان تسهیلات دریافت کنند، برای طالقان مجوز شهرک آب هم گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار