مراسم اختتامیه سومین جشنواره فیلم کوتاه موج کیش برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 31 August 2019

سومین جشنواره فیلم موج کیش برترین‌های خود را شناخت + حواشی

به گزارش تابناک کیش، ابتدای این مراسم با قرائت قرآن توسط محمد موسی‌زاده قاری سرشناس کشوری صورت گرفت.

در ادامه ابراهیم حصاری دبیر سومین جشنواره فیلم کوتاه موج کیش و پایه‌گذار این جشنواره چند دقیقه‌ای کوتاه سخنرانی کرد و ضمن خیر مقدم به حضار تداوم جشنواره در دوره‌های آتی را خواستار شد.

قرائت بیانیه هیئت داوران در ادامه صورت گرفت که متن آن را بهنام بزادی خواند، بهزادی از تعداد بالای فیلم‌ها با زیرنویس انگلیسی انتقاد کرد و از فیلم‌سازان خواست که فیلم‌هایشان را بدون زیرنویس برای جشنواره‌های داخلی بفرستند که بریا داوران آزار دهنده نباشد. وی همچنین چندین بار درخواست‌های خود را به شوخی از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مطرح کرد که همگی با تأیید مظفری مواجه شد.

پس از قرائت بیانیه، نوبت به اهدای جوایز رسید، فرنوش صمدی و احسان عبدی اولین نفراتی بودند که برای اهدای جوایز بالا آمدند.

پس از آن غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به‌همراه سید مهدی شجاعی جوایز بخش کیش را اهدا کردند، مظفری ضمن خیر مقدم به حضار از برنامه‌ریزی برای بین‌المللی شدن این جشنواره خبر داد و گفت: اگر بخواهیم کاری را انجام بدهیم باید به‌بهترین شکل ممکن باشد و از جشنواره چهارم به بعد این جشنواره فیلم کوتاه موج کیش بین‌المللی می‌شود.

بعد از اهدای برخی دیگر از جوایز جشنواره، دکتر پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن خیرمقدم و خوش‌آمدگویی به حاضران، جهان امروز را دنیای گفتگو خواند و اظهار داشت: همه نیازمند گفتگو هستند، گفتگو با خود امید می‌آورد و جهان بی‌امید مرده است، و رسانه و هنر زبان جهانی گفتگو است.

وی افزود: اگر نیازمند توسعه هستیم باید با زبان جهان صحبت کنیم، باید دیپلماسی جهان را گسترش دهیم، و یکی از ابزار این کار سینما و فیلم است.

پور علی گفت: تقویت تولید فیلم کوتاه، تقویت پیام صلح و دوستی کشور به دنیا است، و در دوران انبوه پیام‌ها، پیام‌ هرچه کوتاه‌تر باشد شانس دیده و شنیده شدن بیشتری دارد.

وی عنوان کرد: جزیره کیش این افتخار را دارد که با همکاری تمامی مجموعه‌ها میزبان یک جریان بزرگ و فاخر فرهنگی بود و از تمامی تلاش‌گران در این عرصه تشکر می‌کنم و این کار ادای دین به جریان فرهنگی کشور بود.

در پایان این مراسم تمامی حاضران در سالن با هم عکس یادگاری گرفتند.

لازم به‌ذکر است که بهنام بهزادی، هومن بهمنش، نرگس آبیار، آرین وزیر دفتری و پگاه آهنگرانی اعضای هیأت داوران سومین جشنواره موج کیش بودند.

برگزیدگان سومین جشنواره موج کیش بدین شرح است:

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار