استاندار ایلام بر تسریع همکاری ادارات مسئول در بازسازی مناطق سیل زده استان تاکید کرد و گفت: روند بازسازی در این مناطق و عملکرد دستگاه های مسئول در این حوزه بطور روزانه و هفتگی رصد و پایش شود.
کد خبر: ۷۷۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 31 August 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست مشترک قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده و ستاد اربعین استان ایلام اظهار داشت: مدیران باید افق دیدشان را بازتر کنند و دربحث کمک به مناطق سیل زده نهایت کمک به مردم را داشته و برای این اهالی کار بیشتری انجام دهند.

وی افزود: ما صدای مردم مناطق سیل زده را به گوش مسئولان کشور رساندیم، حال که اعتبارات بسیار خوبی برای کمک به مردم این مناطق اختصاص یافته است باید با دید باز به مردم این مناطق کمک کرد.

استاندار ایلام با اشاره به برخی گله مندی ها در مناطق سیل زده استان یادآور شد: پرداختن به امور مردم این مناطق بایست در اولویت اصلی مسئولان باشد و دراین مسیر قصور هیج شخصی پذیرفتنی نیست.

سلیمانی دشتکی با اشاره به این مهم که علاوه بر شهرستان های دره شهر و سیروان دیگر مناطق استان نیز شاهد سیل زدگی و بارندگی شدید بوده اند، اضافه کرد: گاها می بینیم دراین مناطق خانه و کاشانه افرادی توسط شدت بارندگی تخریب شده است که باید مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نباید در بحث پرداخت تسهیلات به مناطق سیل زده کوچکترین مشکلی وجود داشته باشد از مسئولان ذی ربط خواست بدون اتلاف وقت نهایت همکاری را در این خصوص به عمل آورند.

تامین آبرسانی، توزیع اقلام و لوازم منزل، تشکیل کارگروه ویژه جهت پایش روزانه و استحکام سازی پل ارتباطی بخش ماژین در روستای میدان خلف از دیگر تاکیدات استاندار ایلام در نشست بازسازی مناطق سیل زده استان بود.

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و نزدیکتر شده به ایام اربعین حسینی بر تکمیل زیرساخت های در دست اجرا در مسیر منتهی به مهران و مرز شد و افزود: با توجه به افزایش تردد زائران در این ایام ، فضاسازی فرهنگی تبلیغی متناسب با ایام محرم توسط نهادهای متولی انجام شود.

وی با تاکید بر رفع نواقص زیرساخت‌ها قبل از مراسم اربعین گفت: اول از همه باید مشکلات و نواقص سال گذشته برطرف شود، مدیران از کلی گویی پرهیز کنند چرا که باید قبل اوج تردد زائران مشکلات رفع شود در غیر این صورت عذری از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست.

استاندار ایلام ادامه داد: قسمت اصلی اربعین مربوط به زیرساخت‌ها و کار عمرانی است، مسئولان این حوزه تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

وی افزود: قسمت دوم اربعین شامل موضوعات اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و … است که به طور مثال باید ساماندهی موکب ها به موقع انجام شود.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر اولویت توجه به مناطق مرزی نیز گفت: در بین استان های معین بایست یک استان برای کمک به امور مناطق مرزی در ایام اربعین مشخص شود.

وی با تاکید بر ایجاد و تشکیل جدول برنامه زمانی در مناطق مرزی استان تصریح نمود: بعد از اتمام پروژه های اربعین حداکثر تا نیمه مهر ماه بایست امکانات به طرف رفع مشکلات جاده های مرزی سوق داده شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار