مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز از فریب افکار عمومی در ارائه تخفیف توسط چند فروشگاه زنجیره‌ای در کرج خبر داد و گفت: این فروشگاه‌ها حتی با اعلام تخفیف گاهاً تا 45 درصدی باز هم اجناس خود را گران‌تر از قیمت واقعی به فروش می‌رساندند.
کد خبر: ۷۷۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ 01 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ علی‌اکبر مختاری از تشکیل گشت مشترک تعزیرات به همراه بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت و اصناف خبر داد و افزود: این گشت‌ مشترک عملکرد 10 شعبه از 2 فروشگاه زنجیره‌ای در استان را مورد بازرسی قرار داد.
مختاری ادامه داد: متأسفانه بخشی از این فروشگاه‌ها در قالب تخفیف‌هایی سعی در فریب مردم را داشتند که عملکرد آنها جای تأمل دارد.
وی در خصوص نحوه تخلف این فروشگاه‌های زنجیره‌ای توضیح داد: این فروشگاه‌ها قیمت در رویت مردم را بسیار بالاتر از قیمت درج‌شده بر روی کالا اعلام می‌کردند و سپس با اعمال تخفیف حتی باز هم کالا را بالاتر از قیمت واقعی آن به مردم می‌فروختند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز ادامه داد: در مواردی دیگر، این فروشگاه‌ها قیمت نهایی در زمان صدور صورتحساب را بالاتر از قیمتی که به صورت اتیکت و با اعمال تخفیف در محل فروش کالا نصب شده و به رویت مشتری می‌رسید، محاسبه می‌کردند.
وی افزود: ضوابط بهداشت محیط در برخی از فروشگاه‌ها نیز که با تبلیغات وسیع مردم را به فروشگاه جذب می‌کردند ناپسند بود.
مختاری تصریح کرد: در نهایت از 10 فروشگاه بازرسی‌شده 10 پرونده تخلف در قالب‌های مختلف از جمله گران‌فروشی، تقلب در کسب، عدم رعایت نظامات صنفی و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تشکیل شد.
وی خاطرنشان کرد: ضمناً به دلیل فریب افکار عمومی که بعضاً برخی فروشگاه‌ها تا 45 درصد تخفیف در 400 قلم کالا را مطرح می‌کردند، اما تعداد اقلام مورد تخفیف در آنها حتی به 10 قلم هم نمی‌رسید، از طرف تعزیرات طی مکاتبه به‌عمل‌آمده با دادستان محترم استان به دادسرای عمومی و انقلاب کرج معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار