مسئول کمیته اسکان ستاد اربعین خرمشهر خبر داد:
مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خرمشهر با اشاره به برنامه‌ریزی جهت اجرای مراسم اربعین، از پیش‌بینی استقرار ۴۰۰ موکب در مرز شلمچه خبر داد.
کد خبر: ۷۷۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ 03 September 2019

مکی یازعی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مراسم اربعین سال جاری، استقرار ۴۰۰ موکب در مرز شلمچه پیش‌بینی شده است. همچنین ۳۰ موکب در جاده‌های منتهی به مرز شلمچه مستقر می‌شوند و در اصطلاح، مواکب بین‌راهی هستند.

وی با اشاره به برپایی دیگر مواکب در سطح خرمشهر، افزود: همچنین مکان‌هایی برای اسکان زائران در ورودی‌های آبادان و خرمشهر در نظر گرفته شده است.

یازعی ادامه داد: تعدادی سردخانه به صورت سیار نیز در مرز شلمچه برای توزیع آب بسته‌بندی بهداشتی در نظر گرفته می‌شود و تمام موکب‌ها نیز باید آب بسته‌بندی بین زائران توزیع کنند.

مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خرمشهر گفت: همچنین در مراسم اربعین امسال هفت موکب از شهرستان‌های استان فارس در مرز شلمچه معین ما خواهند شد.

وی با اشاره به سامان‌دهی موکب‌ها برای توزیع غذا بین زائران، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده،‌ ظرفیت اسکان روزانه ۲۰ هزار نفر در مرز شلمچه در ایام اربعین فراهم شده است. با توجه به گرمای هوا، توقف نهایی زائران را در آبادان و خرمشهر در نظر گرفته‌ایم که در این راستا هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

یازعی تصریح کرد: از زائران می‌خواهیم حتما با گذرنامه معتبر جهت سفر به مرزها مراجعه کنند. همچنین با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال حجم زائران اربعین حسینی بالا باشد، در صورتی که گذرنامه‌های زائران به تمدید نیاز دارد، این اقدامات را در شهرهای خودشان انجام دهند و سپس به مرزها جهت خروج از کشور مراجعه کنند.

وی بیان کرد: هیچ زائری سعی نکند با گذرنامه فرد دیگری از مرز خارج شود زیرا نیروهای نظامی از خروج این افراد جلوگیری می‌کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: اربعین ، مرز شلمچه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار