فرمانده انتظامی البرز از انهدام باند کلاهبرداری خانوادگی که به بهانه راه‌اندازی شرکت تولید آب معدنی و پرداخت سودهای کلان اقدام به 22 میلیارد کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.
کد خبر: ۷۷۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳ 02 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ سردار عباسعلی محمدیان گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری به پلیس آگاهی مبنی بر دریافت پول‌های کلان توسط اعضای یک خانواده برای راه اندازی شرکت آب معدنی و متواری شدن آنها، موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات اولیه متوجه شدند فردی به همراه اعضای خانواده خود با ثبت یک شرکت آب معدنی به صورت کاغذی بدون اینکه شرکت راه اندازی شود و به بهانه سرمایه گذاری و پرداخت سود حاصل از فروش به مالباختگان، مبالغ هنگفتی از آنها دریافت و قبل از سر رسید پرداخت سود متواری شده و دیگر جوابگوی آنها نبوده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به حرفه ای بودن متهمان برای اینکه اصل پول سرمایه گذاران را نیز پرداخت نکنند بدون اینکه شرکتی ایجاد شود اعلام ورشکستگی کرده و پس از آن خود را از دید شکات و ماموران مخفی کرده اند.

سردار محمدیان گفت: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی گسترده و با همکاری مالباختگان، سردسته باند کلاهبرداران را به پلیس آگاهی دعوت و با توجه به صدور حکم جلب وی با انجام تحقیق، نامبرده به جرم خود مبنی بر 10 فقره کلاهبرداری به ارزش 22 میلیارد ریال با همکاری دو پسر و یک دختر خود اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: در ادامه اعضای دیگر باند با توجه به دستگیر شدن پدرشان با حساسیت بیشتری رفتار می‌کردند اما کارآگاهان با هوشیاری و به کارگیری اقدامات پلیسی در نهایت مخفیگاه متهمان را در حوالی مهرشهر کرج شناسایی و پس از تعقیب و مراقبت و اطمینان از حضور همه آنها در آنجا در یک عملیات غافلگیرانه هر سه متهم را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهمان با روبرو شدن با مالباختگان و دیدن مستندات چاره‌ای جز اعتراف در پیش روی خود ندیده و به 10 فقره کلاهبرداری به ارزش  22 میلیارد ریال  اقرار کرده و پس از اعزام به دادسرا و صدور قرار روانه زندان شدند.

سردار محمدیان در پایان خطاب به شهروندان گفت: افراد سودجو و کلاهبردار با چرب زبانی و دادن وعده سودهای کلان در کمین شما هستند و شهروندان باید  بدون انجام تحقیق، از اعتماد و واگذاری سرمایه خود به این افراد خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار