معاون استاندار ایلام:
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام با اشاره به شناسایی چهار آسیب اجتماعی در ایلام، گفت: سند اجتماعی استان به زودی تدوین می شود.
کد خبر: ۷۷۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳ 04 September 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد نوذری اظهار داشت: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در حوزه اجتماعی در استان انجام گرفته تدوین سند اجتماعی بود که این سند در حال تدوین است.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی در همه جوامع و در همه دنیا وجود دارد، کشور ما یک جامعه جوان است و خود به خود جامعه جوان درگیر آسیب‌های اجتماعی می‌شود و مسائل و آسیب‌های اجتماعی پیچیده و چند وجهی است.

نوذری بیان داشت: استان ایلام ۵۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که تقریباً می‌توان گفت کم جمعیت ترین استان کشور با ۷۳ صدم درصد جمعیت کشور است، جمعیت جوان کشور بین ۱۵ تا ۲۹ سال ۲۵ درصد است که در استان ایلام این رقم ۲۷ درصد است یعنی ۲ درصد جمعیت جوان استان از میانیگن کشوری بیشتر است.

وی ادامه داد: ملاحظاتی که در این حوزه وجود دارد اینکه آسیب‌های اجتماعی عمدتاً قشر جوان را هدف قرار می‌دهند.

شناسایی چهار آسیب اساسی در استان ایلام

نوذری تصریح کرد: چهار آسیب اساسی اعتیاد، طلاق، خودکشی و حاشیه نشینی در استان به عنوان اولویت کاری مسئولان استان قرار گرفته است.

وی افزود: ایلام جزو استان‌های آخر در بحث اعتیاد بوده و نرخ اعتیاد در استان ۱.۹ است، ۵۰ مراکز درمانی در این حوزه نیز فعال است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام عنوان کرد: استان ایلام در بحث طلاق رتبه ۳۰ کشور را دارد، در کشور به ازای هر ۳.۵ واقع ازدواج یک مورد آن منجر به طلاق، ولی در استان ایلام از هر ۵.۱ واقعه ازدواج یک مورد آن به طلاق منجر می‌شود.

نوذری بیان کرد: در بحث خودکشی نیز اقدامات بسیار خوبی در استان در دست اجرا است، یکی دیگر از برنامه‌های استان بحث حاشیه نشینی است که هفت درصد جمعیت استان حاشیه نشینی و عمدتاً در مرکز استان هستند.

وی افزود: در این زمینه اقدامات بسیار خوبی در دست اجرا است، از جمله دو دفتر تسهیل گری در مناطق حاشیه نشینی داریم و هدف این دفاتر به عنوان شهرداران اجتماعی این است بتوانند مباحث اجتماعی را در حاشیه شهر کنترل کنند./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار