بعد از عنبران و سرعین
در شرایطی که دستورالعمل نحوه احراز سکونت شهرداران، تاکنون به عزل تعدادی شهردار در استان اردبیل انجامیده اما گویی دولت عزمی برای اجرای دستورالعمل احراز سکونت استانداران در محل خدمت اشان ندارد!
کد خبر: ۷۷۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ 07 September 2019

به گزارش تابناک اردبیل، از زمان ابلاغ دستورالعمل جدید تکلیف و نحوه احراز سکونت  شهرداران در محل خدمت خود به استانداران سراسر کشور از تیرماه جاری، طی ماههای اخیر شهردار سرعین و عنبران در اجرای همین دستورالعمل از مسئولیت خود برکنار شدند.

در این راستا فاطمه جوادی شهردار سابق خلخال که پیش ار این استیضاح او بدلیل عدم اسکان خود ، همسر و خانواده در محل خدمت (خلخال) رای نیاورده بود سرانجام مجبور به استعفا شد و اعضای شورای شهر با درخواست او موافقت کرده و صلاح‌الدین برزگر"معاون سابق شهردار را به عنوان سرپرست جدید شهرداری برگزیدند.

سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور اول تیرماه جاری با اشاره به ضرب الاجل یک ماهه برای استقرار شهرداران در محل خدمت خود گفته بود: شهردار و خانواده وی شامل همسر و فرزند یا فرزندان تحت تکفل وی باید در داخل محدوده شهر سکونت و اقامت داشته باشند.

او گفته بود: در صورتی که شورای شهر نسبت به عدم سکونت شهردار در محدوده شهر اطمینان حاصل کند طبق تبصره ۴ ماده ۸۰ و ماده ۹۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ١٣٧٥ و با اصلاحات بعدی آن می توانند ادامه فعالیت شهردار را خاتمه دهند.

در این باره بخوانید
ارژنگ عزیزی حامل چه پیامی از وزیر کشور به استاندار بود؟
چرا استاندار اردبیل دستور رئیس جمهور را اجرا نکرد!

باید منتظر ماند و دید که دستورالعمل لزوم سکونت استانداران و خانواده های آنان در محل خدمت چه زمانی اجرایی خواهد شد. امری که به نظر می رسد دولت عزمی برای اجرای آن نداشته و ندارد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
کار خوبی کردند شهردار پروازی به درد پرواز می خورد باید هر کس سمتی می گیرد .اولا بومی همان انجا باشد .دوم اینکه انجا را برای زندگی کردن انتخاب کند .یک بام و دوهوا نمیشه .نه نمیشه
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
باوجوداینکه نمایندگان استان اردبیل انتقال اب سدعمارت راانکارمیکردند،دیروزنماینده کلیبرازابلاغ موافقت وزارت نیروبرای اختصاص اب این سدخبرداد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار