معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف آذربایجان‌غربی گفت: ۳۶ هیئت مذهبی در ماه محرم امسال و در قالب طرح شمیم حسینی حمایت می‌شوند.
کد خبر: ۷۷۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷ 07 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام داوود میرزایی از اجرای طرح شمیم حسینی در استان آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: ۳۶ هیئت مذهبی در دهه نخست ماه محرم امسال و در قالب طرح شمیم حسینی حمایت می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اجرای طرح شمیم حسینی برای نخستین‌بار در کشور اجرا می شود، گفت: امسال طرح شمیم حسینی به‌عنوان طرح جدید سازمان اوقاف به صورت ملی در سراسر کشور با سه سرفصل روضه‌خوانی، اطعام و تعزیه‌داری موقوفاتی که قید مکان ندارند برگزار می‌شود.

میرزایی تصریح کرد: در اجرای این طرح موقوفات مربوط به اطعام عزاداران و تعزیه بدون قید زمان و مکان مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی گفت بر این اساس، نمایشگاه اقلام موردنیاز برای اطعام در هیئات با حضور اصناف محلی و فروشندگان در امامزادگان و بقاع شاخص استان برگزار می‌شود که در این زمینه اداره کل اوقاف و امورخیریه استان، فروشندگان و خیرین از هیئات مذهبی حمایت می‌کنند و هیئات مذهبی  در این طرح  از بن ۳۰ درصد تخفیف برای خرید اقلام مورد نیازشان بهره‌مند شوند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف آذربایجان‌غربی میزان کمک‌هایی که از هیئات مذهبی در این طرح صورت می‌گیرد را یک میلیون تومان کمک نقدی و ۳۰ درصد تخفیف خرید اعلام کرد.
 
میرزایی با بیان اینکه طرح شمیم حسینی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می‌شود گفت: هدف از این طرح ارائه خدمات مورد نیاز هیئت‌های مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها در قالب اجرای نیات واقفان خیراندیش، شامل مواد غذایی برای پخت نذری، برنج، قند، چای، روغن، ظرف یکبار مصرف در بقاع شاخص استان است.
 
وی با بیان اینکه شهرستان‌های ارومیه، خوی و نقده، با توجه به نیات مرتبط مجری این طرح در استان است، گفت: امسال ۱۵ هئیت مذهبی در ارومیه،۷ هیئت مذهبی در خوی و ۱۴ هیئت مذهبی در نقده زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف آذربایجان‌غربی افزود: علاوه بر اینکه امسال ۳۶ هیئت مذهبی مورد حمایت این طرح از محل عواید موقوفات مرتبط قرار گرفتند،  هرساله تعداد ۴۸ هیئت مذهبی در شهرستان های ارومیه، خوی، نقده وتکاب ازمحل عواید اجرای نیات روضه‌خوانی، تعزیه‌داری و اطعام ، موقوفاتی که قید زمان و مکان دارند بهره‌مند می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار