حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز از برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در 50 بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت نماز و قیام امام حسین (ع)، برنامه ریزی های لازم جهت برپایی نماز ظهر عاشورا در بقاع مجری طرح بصیرت عاشورایی صورت گرفته است.
کد خبر: ۷۷۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ 08 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: این مراسم به صورت همزمان در بقاع متبرکه استان و آستان امامزاده محمد(ع) برگزار و مراسم عزاداری و اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا به صورت مستقیم از صدا و سیمای مرکز البرز پخش می شود.

دشتکی افزود: همچنین در برخی بقاع متبرکه از محل موقوفات مرتبط با اطعام عزاداری امام حسین (ع) و محل کمک های مردمی و خیرین، توزیع اطعام ظهر عاشورا انجام می شود اما در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) به دلیل ازدیاد جمعیت، این امر صورت نمی گیرد.

وی ضمن اشاره به برپایی مراسم شام غریبان سالار شهیدان در 50 بقعه مجری طرح بصیرت عاشورایی نیز مطرح کرد: طبق روال هر سال، دوازدهم ماه محرم و همزمان با حرکت غافله اسرای کربلا تجمع ویژه بانوان به نام رهروان زینبی در پنج نقطه از استان البرز برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اظهار کرد: ویژه برنامه رهروان زینبی با حضور مداحان برتر و شعرای استانی، ساعت 17:30 در آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) و با حضور مهمانان ویژه برگزار می شود و پوشش تصویری این مراسم نیز به صورت زنده از صدا و سیمای مرکز البرز صورت می گیرد.

دشتکی در بخش دیگری از سخنان خود از وقفی به ارزش دو و نیم میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ وقف، دو واحد مسکونی در عظیمیه کرج، توسط یک بانوی خیر به نیت پژوهش در علوم قرآنی و اسلامی و حمایت از مدارس دینی و طلاب نیازمند در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه استان البرز قرار گرفت.

برچسب ها: عاشورا ، نماز ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار