رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به طلب 150 میلیارد تومانی بیمارستان‌های این دانشگاه از تأمین اجتماعی گفت: بیمارستان‌های تابعه دانشگاه‌های علوم پزشکی ظاهراً در مقابل خودتحریمی سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند و دیگر تاب و توان استقامت ندارند.
کد خبر: ۷۷۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ 08 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ حسین‌کریم رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت: بیمارستان‌های تابعه دانشگاه‌های علوم پزشکی ظاهراً در مقابل خودتحریمی سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند و دیگر تاب و توان استقامت ندارند. این در حالیست که دولت و وزارت بهداشت به خوبی توانسته در مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکا دفاع کند و موانع مربوطه را با درایت بگذراند و بر مشکلات موجود چیره شود لکن خودتحریمی‌ها برای چرخه ارایه خدمت دردسرساز شده است.

وی تصریح کرد: بیش از 50 درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی البرز، جمعیت کارگری و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی هستند و مطالبات بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی البرز، سنگین و غیرقابل تحمل است و ابایی ندارم بگویم که می‌تواند نابود کننده باشد و به روند ارائه خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی، صدماتی وارد می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز هشدار داد که با وجود طلب بیش از 150 میلیارد تومانی از سازمان تامین اجتماعی، ادامه فعالیت‌های بیمارستان‌های دولتی استان البرز غیرممکن است و خرید اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی، قراردادها و حتی حامل‌های انرژی، تامین ملزومات و پرداخت های پرسنلی با مشکلات زیادی روبرو شده است.

کریم تاکید کرد: با توجه به وضعیت موجود مطالبات بیمارستان‌های استان البرز از تامین اجتماعی، اگر تدبیری اتخاذ نشود، بیمارستان‌ها مجبور به دریافت هزینه مستقیم ارائه خدمات درمانی از بیمه‌شدگان تامین اجتماعی خواهند شد و عوارض این تصمیم، قاعدتاً متوجه بیمه شدگانی است که هرماه حق بیمه خود را پرداخت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات تامین اجتماعی به بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی، آنها را از ورشکستگی نجات می‌دهد، افزود: امیدواریم که قبل از رسیدن به مرحله بحرانی، مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی بصورت عاجل تدبیری بیندیشد تا مجبور به انجام اقداماتی که برای وزارت بهداشت ناخواسته و نامطلوب است، نشویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار