کد خبر: ۷۷۹۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۲ 14 September 2019

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از اقتصادآنلاین

 
طرح جدید وزیر اقتصاد برای ایجاد "کانال سبز مالیاتی"/ شرکت‌های بورسی در اولویت قرار گرفتند

رئیس سازمان مالیاتی با بیان اینکه، طرح جدید کانال سبز مالیاتی در قالب تسهیلات جدید برای واحدهای با اعتبار بالاتر مطرح شده، گفت: با توجه به شفافیت موجود در شرکتهای بورسی واحدهای منتخب در اولویت اجرای این طرح قرار می‌گیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، امید پارسا طرح جدید کانالِ سبزِ مالیاتی برای مودیان با اعتبار بالاتر که اعتماد بیشتری به آنها وجود دارد، پیاده می‌شود، گفت: این طرح از سوی وزیر اقتصاد مطرح شده و به دنبال ایجاد شرایط سهل‌ترِ مالیاتی برای شرکتهای منتخب است، در مرحله نخست پیگیری پیاده سازی این طرح  برای شرکتهای فعال در بازار سرمایه صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه،فقط بر اساس نص قانون مالیات اخذ می‌شود، گفت: بنابراین از همه افراد مشمول، مالیات اخذ خواهد شد اما در تمام دنیا   تسهیلاتی مثل طرح کانال سبز مالیاتی برای بحث مالیات ستانی لحاظ می‌شود.

پارسا افزود، کلیات این طرح جدید از سوی وزیر اقتصاد مطرح شده است، بر این اساس فعالان و شرکتهای بورسی باید پیشنهادات و توقعات خود از نظام مالیاتی را به وزارت اقتصاد ارائه کنند تا در خصوص امکان اعمال تسهیلات جدید تصمیم گیری شود.

رئیس سازمان مالیاتی با اشاره به پیاده سازی مسیر سبز در گمرک طی سنوات اخیر، گفت: کالاها و محموله‌هایی که در مسیر سبز قرار می‌گیرند با توجه به اعتباری که دارند سریع‌تر ترخیص می‌شوند. البته در موضوع کانال سبز مالیاتی به دنبال اعمال تخفیف در اصل مالیات مقرر نیستیم.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، بخشش یا تخفیف درخصوص بخشی از  جرائم مالیاتی در اختیار سازمان مالیاتی است، بنابراین این دسته از جرائم مالیاتی از امکان قرار گرفتن در طرح کانال سبز مالیاتی برخوردار خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار