مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: از نیمه دوم پارسال تاکنون ۴۸۸ تن انواع گیاهان دارویی و صنعتی از استان فارس به خارج از کشور صادر شده که بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای کشور ارزآوری داشته است.
کد خبر: ۷۸۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 15 September 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: از نیمه دوم پارسال تاکنون ۴۸۸ تن انواع گیاهان دارویی و صنعتی از استان فارس به خارج از کشور صادر شده که بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای کشور ارزآوری داشته است.
منتصری افزود: بابونه، باریجه، آنغوزه، ترافل، میوه بنه، مستکی، آویشن، بادام کوهی، گل گاوزبان، ریشه گیاه شیرین بیان و میوه سه پستان انواع گونه‌های دارویی و صنعتی فارس است.
وی گفت: این گیاهان با مجوز اداره کل منابع طبیعی به برخی کشورهای اروپایی هند، افغانستان و حوزه خلیج فارس صادر شده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان این که گیاهان دارویی در سطح ٣٠ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی فارس وجود دارند افزود: کشت بسیاری از این گونه‌های دارویی در شهرستان‌های لارستان، نیریز، اقلید، داراب، کازرون، ممسنی و فیروز آباد متمرکز شده است.
منتصری با اشاره به ظرفیت قابل توجه گیاهان دارویی فارس و سهم مهم صادرات این گیاهان در بازار‌های جهانی، بر توجه بیش از پیش به حفظ و گسترش این گیاهان تاکید کرد.
وی افزود: استان فارس به عنوان یکی از مهمترین منابع اصلی تولید گیاهان دارویی در کشور، از نظر پوشش گیاهی، رشد گونه‌های خوراکی، صنعتی و دارویی در بین سایر استان‌های کشور منحصر به فرد است.
منتصری گفت: بیش از ٧ میلیون هکتار مرتع در استان فارس وجود دارد که ظرفیت بالایی در تولید و تکثیر گیاهان دارویی محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار