فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران انتظامی شهرستان نی ریز در بازرسی از یک کامیون، یک تن و ۳۲ کیلو تریاک کشف کردند.
کد خبر: ۷۸۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴ 15 September 2019

تابناک فارس به نقل از میزان:،سردار "رهام‌بخش حبیبی" در نشست خبری با اصحاب رسانه، بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان نی ریز با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی، از کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی سودجو در زمینه حمل و نگهداری مواد مخدر در محور‌های مواصلاتی مطلع شدند و رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با کنترل محور‌های مواصلاتی، یک کامیون حامل مواد مخدر را شناسایی و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند آن را توقیف کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، میزان یک تن و ۳۲ کیلو تریاک کشف شد، خاطر نشان کرد: با توجه به کوهستانی بودن منظقه راننده متواری که تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.

سردار "حبیبی" با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ۲۵ تن انواع مواد مخدر در استان فارس کشف شده، تصریح کرد: در این راستا ۸ هزار و ۳۴۲ قاچاقچی، حمل کننده، توزیع کننده و خرده فروش دستگیر، ۵۴۸ دستگاه وسایل نقلیه توقیف و ۴۲ باند متلاشی شده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه کشفیات مواد مخدر در استان فارس نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۶ درصد افزایش داشته است، خاطر نشان کرد: در این بازه زمانی، ۳ هزار و ۷۹۷ معتاد متجاهر جمع آوری که یک هزار و ۸۵۰ نفر از آن‌ها به اردوگاه معرفی شده اند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه مأموران انتظامی استان در ۵ ماه گذشته، ۱۹۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق کشف و در این خصوص یک هزار و ۶۳۴ دستگاه خودرو توقیف و ۲ هزار و ۱۴۷ نفر متهم دستگیر کرده‌اند، گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۳ درصد افزایش داشته است.

در ادامه سردار حبیبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۴ هزار و ۶۶۹ فقره سرقت در استان کشف شده که افزایش ۶۱ درصدی نسبت به سال قبل نشان می‌دهد، افزود: در این مدت ۶ هزار و ۴۵ سارق دستگیر شده است که نسبت به مدت مشابه، ۳۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

"حبیبی" در تشریح اقدامات پلیس آگاهی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۰ باند سارقان به عنف، خودرو، درون خودرو و منزل متلاشی، ۷۸ سارق دستگیر و از این باند‌ها ۷۱۰ فقره انواع سرقت کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در ۵ ماهه اول سال جاری تصادفات درون شهری ۱۰ درصد کاهش یافته، گفت: در این خصوص متوفیان ۶ درصد و مجروحان نیز ۱۴ درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه سخنان خود به افزایش ۱۵۸ درصدی پرونده‌های ارجاعی به پلیس فتا و کشف ۴۹ درصدی جرایم خبر داد و گفت: در ۵ ماهه نخست امسال، بیشترین جرایم در پلیس فتا مربوط به برداشت غیر مجاز با ۴۹ درصد، کلاهبرداری اینترنتی ۲۲ درصد و دسترسی غیر مجاز ۶ درصد بوده است.

این مقام انتظامی به کشفیات شهرستان شیراز در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: در این طرح ماموران ضمن دستگیری ۱۶ سارق و کشف ۱۱۱ فقره انواع سرقت، موفق شدند ۱۱ دستگاه خودرو مسروقه کشف و ۲۳۰ دستگاه وسایل نقلیه متخلف را نیز توقیف و روانه پارکینگ کنند.

سردار حبیبی در پایان به طرح بازگشایی مدارس با استفاده از توان و ظرفیت‌های همیاران پلیس و فرهنگ یاران ترافیک از ۱۵ شهریور تا ۱۶ مهرماه اشاره کرد و عنوان داشت: این طرح در کلیه معابر اطراف و منتهی به مراکز آموزشی و مدارس به منظور ارتقاء ایمنی دانش آموزان و آموزش رانندگان سرویس‌های مدارس اجرایی خواهد شد.

برچسب ها: کشف ، تریاک ، نی ریز ، مواد مخدر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار