فرمانده انتظامی مازندران اعلام کرد که همزمان با بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی ، مقابله ، کنترل و پیشگیری انتظامی از موادمخدر تا شعاع ۲۵۰ متری مدارس استان به صورت نامحسوس عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۷۸۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ 18 September 2019

 سردار سید محمود میر فیضی روز چهارشنبه در رزمایش مشترک زنگ نشاط که با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، آموزش و پرورش ، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری برگزار شد، افزود: با توجه به اشراف اطلاعاتی که نسبت به خرده فروشی مواد مخدر و معتادین متجاهر در استان وجود دارد ، کنترل نامحسوس مدارس و مراکز آموزشی مورد هدف تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.

وی کاهش دغدغه والدین و آسیب های اجتماعی ناشی ازمصرف مواد مخدر بین جوانان را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و ادامه داد: امروزه خرده فروشی مواد مخدر در استان به یک نگرانی جدی خانواده ها تبدیل شده است چرا که دانش آموزان و دانشجویان جوان همواره در معرض این خطر قرار دارند.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به وجود ۱۵۰ هزار دانشجو و ۵۳۰ هزار دانش آموز در بیش از چهار هزارو ۲۰۰ واحد آموزشی در استان، گفت: همکاری والدین ، مردم و تمامی مسئولان در اجرای طرح کنترل ، پیشگیری و مقابله با مواد مخدر ضروری است.

کشف ۲ تن مواد مخدر

سردار میر فیضی از کشف حدود ۲ تن انواع مواد مخدر در سال جاری خبر داد و گفت که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲درصد رشد نشان می دهد.

وی با بیان اینکه عملکرد پلیس مواد مخدر در دستگیری معتادین متجاهر در سال جاری ۲۶ درصد رشد داشته است، گفت: دستگاه قضایی و شورای همانگی مبارزه با موا مخدر در نگهداری این معتادین همکاری خوبی در استان دارند.

عنوان متجاهر بر یک معتاد و ارجاع آن به مراکز اجباری موضوع ماده ۱۶ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است ،به عبارتی درصورتی‌که فرد معتاد با وجود بستر مناسب برای درمان و وجود همه امکانات حاضر نشد برای ترک اقدام کند، متجاهر شناخته شده و در چنین شرایطی ناگزیر باید او را به مراکز درمان اجباری ارجاع داد.

در این رزمایش خودروهای یگان های مختلف نیروی انتظامی از جمله پلیس مواد مخدر ، یگان ویژه ، پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه ، هلال احمر و واحد اورژانس اجتماعی بهزیستی به حرکت در آمدند.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار