نماینده رهبر معظم انقلاب در هندوستان گفت: مسلمانان و شیعیان هندوستان به صورت خودجوش با سیل‌زدگان و آسیب‌دیدگان مشارکت داشتند.
کد خبر: ۷۸۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ 18 September 2019

در این دیدار حجت‌الاسلام مهدوی‌پور اظهار کرد: شیعیان هندوستان به صورت خودجوش با سیل‌زدگان مشارکت و همدلی داشتند. برخی از افراد هنگامی که مراجعه می‌کردند، از وقوع سیل گریه می‌کردند.

به گزارش"تابناک" وی بیان کرد: از ۲۵۰ میلیون مسلمان در هندوستان، ۴۰ میلیون نفر شیعه و محب اهل بیت هستند. شیعیان در مناطق مختلف هندوستان به ویژه کشمیر، عشق و علاقه بسیاری به انقلاب اسلامی ایران دارند و در سالگرد رحلت امام راحل، مراسم‌های چند ده هزار نفری برگزار می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان ادامه داد: انسان تا از نزدیک نبیند، نمی‌تواند بفهمد چقدر انقلاب اثرگذاری داشته است. در حال حاضر مقاومت انقلاب اسلامی در برابر استکبار بسیار ستودنی است.

وی گفت: هدف از حضور ما در استان خوزستان، ابراز همدلی مسلمانان و شیعیان هندوستان با مردم سیل‌زده این استان است.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در این دیدار اظهار کرد: در هندوستان و پاکستان و بسیاری از کشورهای اسلامی، دسته‌ای از مسلمین به ویژه شیعیان هندوستانی به شدت نسبت به انقلاب اسلامی ایران علاقه‌مند هستند.

وی ادامه داد: امروز علی‌رغم فقر شدید، شاهد رشد اسلام در هندوستان هستیم.

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور در ادامه سفر خود با آیت الله موسوی جزایری دیدار کرد.

در این دیدار  آیت الله موسوی جزایری صمن تشکر از شیعیان و محبان اهل بیت در هندوستان گفت: من از مردم هندوستان که چنین کمک هایی به مردم استان و سیل زدگان کشور دارند آنها با وجود مشکلات مادی که دارند حدود ۱۰۰ میلیارد ریال به مردم استان کمک کردند که این حرکتشان تحسین برانگیز است.

وی افزود: در جریان سیل خوزستان، به رغم بحران های زیاد و تبلیغات گسترده تجزیه طلب‌ها و وهابیت خوشبختانه مردم مناطق مختلف کشور از جمله بسیج، سپاه،  ارتش، نیروی انتظامی و کلیه ارگانها کمک کردند تا مشکلات روستاها و شهرهایاستان مرتفع شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه یکی از دغدغه های ما در جریان سیل خوزستان، نبود سیل بند بود گفت: در این راستا توانستیم با کمک مردم سیل بند هایی حتی با ارتفاع بیش از سه متر احداث کنیم. خوشبختانه در این سیل هیچ تلفات جانی نداشتیم و همیاری مردم و مسوولان موجب شد تلفات مالی هم به حداقل برسد البته در بعضی از مناطق آب به شدت بالا آمده بود و زراعت کشاورزان خراب شد. 

وی ادامه داد: این سیل اگرچه باعث خرابی بعصی مناطق مسکونی و زمین های زراعی شد اما برکاتی هم  برای کشاورزان ما داشت و آنها  برداشت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته داشتند.

آیت الله جزایری در خصوص منطقه بامدژ گفت: در این منطقه چون ارتفاع زمین کم است ، آب چهار تا پنج متر بالا آمد و مهار آن سخت بود به گونه ای که آب وارد خانه های مردم شد و و زراعت کشاورزان از بین رفت.

وی ادامه داد: میزان خروجی آب از سدها به حدی بود که تالاب‌های خوزستان از جمله تالاب شادگان با ۴۰۰ هزار هکتار پر از آب شد حتی رودها و تالاب های کشور عراق هم پر از آب شدند.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان افزود: به برکت آب های بسیاری که به خاطر سیل در استان وارد شد امسال ۲۰۰ هزار هکتار برنج کاری داشتیم که این آمار نسبت به سال‌های گذشته چندین برابر شده، ما در گذشته و سال‌های قبل حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار هکتار برداشت برنج داشتیم. 

در ادامه حجت الاسلام مهدوی پور گفت: با توجه به اینکه ۱۴۲۰ سال قمری از تولد امام علی (ع) می گذرد امسال را در هندوستان به نام امام علی نامگذاری کردیم و در این سال تاکنون حدود ۱۲ سمینار و رونمایی از کتاب های مختلف در خصوص فضائل امام علی (ع) داشتیم.

وی گفت: تعداد ائمه جمعه شیعه در هندوستان ۷۶۰ نفر است که این سمینارها با حضور آنها برگزار شد تا به نوعی تبلیغی برای معرفی و گسترش بیشتر تشیع در هندوستان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار