مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: طرح حذف قبوض کاغذی در راستای الکترونیکی شدن خدمات دولت و با هدف حفاظت محیط زیست و ارائه خدمات سریع به مشترکان انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۷۸۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ 19 September 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ هادی شیرخانی با بیان اینکه مهم ترین اولویت و سیاست این شرکت فراهم کردن امکان دسترسی آسان و غیر حضوری مشتریان به خدمات است، افزود: صدور قبوض کاغذی تا مهر ماه امسال برای مشترکان برق در این استان حذف می شود. 

اطلاعات بیش از ۹۴ درصد مشترکان برای حذف قبوض کاغذی جمع‌آوری شد وی با اشاره به اینکه با الکترونیکی شدن قبوض برق در طول سال صرفه جویی در بحث هزینه های این شرکت صورت می گیرد، تاکید کرد: این اقدام که با هدف کاهش مصرف کاغذ به عنوان گامی مهم در راستای تحقق مدیریت سبز توسط وزارت نیرو اجرا شده در صورت تحقق بسیاری از مشکلات مشترکان از جمله تحویل نگرفتن قبض (به دلیل حضور نداشتن در خانه) و نیاز مراجعه های حضوری برطرف می شود.

شیرخانی از مشترکان برق در استان خواست در اسرع وقت شماره تلفن همراه مصرف کننده برق و شناسه ۱۳ رقمی قبض خود را به یکی از روش‌های ذیل به این شرکت اعلام کنند.

  ۱. دریافت شماره تلفن همراه مشترکان پس از مراجعه ماموران قرائت کنتور به منازل  ۲. مراجعه مشترکان به وبسایت شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام  ۳. ارسال سرشماره ۱۳ سرقمی به شماره ۳۰۰۰۰۱۵۲۱  ۴. مراجعه حضوری مشترکان به شرکت های توزیع نیروی برق در شهرستان ها

  شرکت گاز استان ایلام پیشرو در حذف قبوض کاغذی  مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران طی هفته جاری در بازید از روند اجرایی شدن این طرح در استان ایلام گفت: مجموعه اقدامات انجام شده در توسعه دولت الکترونیک زمینه واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان و شرکت پست، حذف قبوض کاغذی، استفاده از سامانه های نرم افزاری بروز در حوزه های اندازه گیری، بهره برداری، IT ، حمل و نقل، GIS و CRM در جهت کاهش هزینه ها، تسریع در انجام خدمات، کاهش مراجعه به درب منازل مشترکین، کاهش مراجعه ارباب رجوع به شرکت، اطلاع رسانی مناسب به مشترکین و ارباب رجوع اجرایی را فراهم می کند. 

روح الله نوریان افزود: در شرکت‌های گاز استانی، با استفاده از سرویس‌های پیامکی، تلفنی، ایمیل و یا مراجعه کنتورخوان، اقدام به جمع‌آوری شماره موبایل و ثبت خوداظهاری مشترکان در اینباره شده است

.  وی ضمن تأکید بر برنامه ریزی شرکت ملی گاز برای حذف قبوض کاغذی از آبان ماه در کلیه استان ها، از شرکت گاز استان ایلام که طی دو مرحله قبوض تیرماه و شهریور ماه را در برخی از شهرستان استان حذف و بصورت پیامکی ارسال نموده اند بعنوان اولین شرکت پیشرو در این زمینه تقدیر نمود. 

وی از مشترکان گاز سراسر کشور درخواست کرد تا از طریق یکی از درگاه‌های اطلاع‌رسانی مانند وب‌سایت و شماره پیامک شرکت ملی گاز ایران یا شرکت‌های گاز استانی، اطلاعات پرونده‌ای خود را کامل کنند.

  قبوض در ۶ شهرستان ایلام حذف شد   مدیرعامل شرکت گاز ایلام از اجرای فرآیند حذف قبض کاغذی گاز در این استان خبر داد و گفت: این فرایند طی تیرماه سال جاری آغاز و با اجرای مراحل گام به گام در ماه های آتی تکمیل می شود. 

عباس شمس اللهی افزود: در جهت حذف قبوض کاغذی اصلی ترین مولفه جمع آوری اطلاعات تلفن همراه مشترکین می باشد که شرکت گاز استان ایلام تا کنون ۹۲ درصد آمار مورد نیاز را جمع آوری و ثبت نموده است.

  وی هدف از اجرای این طرح را کاهش هزینه ها، صیانت از جنگل ها، منابع طبیعی و توسعه دولت الکترونیک بیان کرد و ادامه داد: در مرحله اول این طرح قبوض گاز در سه شهرستان بدره، ملکشاهی و آبدانان حذف و صورتحساب مشترکان بصورت پیامکی ارسال می گردد.  تعداد کل مشترکان برق استان ۵۸۵ هزار نفری ایلام ۲۳۰ هزار مشترک است که اکثریت آن متعلق به مشترکان خانگی است، تعداد مشترکان گاز در این استان نیز بیش از ۱۶۰ هزار مشترک است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار