نکته جالب توجه در حذف یارانه 200هزار خانوار مثلا !!دهک اول جامعه این است ،که گویا این موضوع فقط شامل حال استان ایلام شده است ،چرا که این روزها هر کسی را می بینی از قطع شدن یارانه اش می گوید ،که نتیجتا سه حالت بیشتر برای این موضوع متصور نیسیتم،یا اینکه این دویست هزار خانواده فقیر که مشمول قطع یارانه شده اند فقط ار استان ایلام انتخاب شده اند .
کد خبر: ۷۸۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 20 September 2019

تابناک ایلام::یارانه را که همه می شناسیم ،سالهاست با آن خو گرفته ایم ،همان چندرغازی که از جیب خودمان خارج نموده وبا هزار منت بر سرمان می کوبند ،تازه اینکه در بدو شکل گیری اش آن را هدیه امام زمان تلقی کرده و می گفتند چون برکت دارد باعث افزونی مال می شود !تازه تر اینکه اعجوبه قرن با هزار عشوه وناز خانواده ها را سفارش می کرد که با آن سرمایه گذاری کنند و به پای تعویض پرده و..اتلافش نکنند!سالهاست که به خاطرش همنشین عابربانکها شده ایم !

امروز درست نزدیک به یک دهه از عمرش می گذرد،به اسم حذف یارانه غیر مستقیم وپرداخت مستقیم به حساب مردم نرخ آب ،برق ،گاز ،نان و... را چندبرابر گران کردند ،به شکل انبوه از یک جیب خانوارها خارج و به صورت ناچیز به جیب دیگر آنان واریز می کنند،تازه اینکه سالهاست نقشه می گشند که چگونه همین حق مسلم مردم را از آنان بگیرند !

یکبار فراخوان می دهند که مردم بصورت داوطلبانه انصراف دهند که هیچ اتفاقی نمی افتد ،اگر همان فراخوان را یک همه پرسی عمومی تلقی کنیم معنایش این بود که مردم از حق خود گذشت نمی کنند!بی توجه به خواست مردم قانون تصویب می کنند که بایستی دهک های بالا از دریافت یارانه محروم شوند !

به یکباره در یک خود تحریمی داخلی به نام حذف یارانه اغنیاء مثلا یارانه 200هزار خانوار در شهریور ماه قطع می شود ،اما وقتی در کوچه وبازار سیر می کنی ،می بینی که واقعیت چیز دیگریست ،انگار جای فقیر وغنی عوض شده ،چرا که جملگی کسانیکه یارانه این ماه آنان قطع شده از فقرا،کم درآمدها وبی درآمدها ،کارگرها ومستمری بگیرهای تامین اجتماعی وبیکارهای جامعه هستند و با این تدبیر بی مانند دولت ، اغنیاء هرهر به ریش نیازمندان می خندند!

نکته جالب توجه در حذف یارانه 200هزار خانوار مثلا !!دهک اول جامعه این است ،که گویا این موضوع فقط شامل حال استان ایلام شده است ،چرا که این روزها هر کسی را می بینی از شهری گرفته تا روستایی ،از کارمندگرفته تا کارگر ،از قطع شدن یارانه اش می گوید ،در این شرایط نتیجتا سه حالت بیشتر برای این موضوع متصور نیسیتم؛یا اینکه این دویست هزار خانوار فقیر مشمول قطع یارانه ، فقط از استان ایلام انتخاب شده اند .

حالت دوم این است که مردم استان ایلام یک شبه در ردیف اغنیاء وداراهای کشور قرار گرفته یا اینکه در دزدها واختلاس های هزار میلیاردی سهیم شده اند وما خبر نداریم ، دراین صورت حرجی نیست و اصلا به یارانه نیازی نیست !ویا اینکه  واقعا دولت بر اساس یک رویه مسبوق به سابقه با مردم ایران روراست نیست و جمعیت مشمول قطع یارانه خیلی بیشتر ازرقم اعلامی است که در هر صورت بایستی به مردم گزارش دهند که واقعا چرا ؟!!

به هر حال در قطع یارانه مردم یک بی تدبیری ،بی برنامگی و بی توجهی به حقوق مردم ایران کاملا هویداست ،چرا که اولا این یارانه حق مسلم مردم واز جییب خود انان است که بدلیل حذف یارانه های غیر مستقیم و افزایش قیمت حامل های انرژی از جیب آنان پرداخت می شود ودولت حق مصادره آن را ندارد .

دوما در حالیکه این روزها بدلیل تورم وتشدید مشکلات ناشی از تحریمهای اقتصادی دشمن که هدفی جز فشار بر مردم و افزایش نارضایتی آنان از هیات حاکمه برای آن متصور نیستیم ،کمر مردم در زیر فشارها در حال خردشدن است ،انتخاب این مقطع  زمانی برای قطع این جوب باریکه، جز حرکت در مسیر تحقق اهداف دشمن ،مفهوم دیگری برای آن نمی توان یافت ،در این حرکت اوج بی برنامگی و نپختگی سیاسی مشهود است ،چرا که کمک به کوچک شدن سفره محقر مردم ،بازی در زمین دشمن محسوب می شود.

سوما بسیاری از مردم فاقد درآمد وکم درآمد به وسیله همین چندرغاز یارانه امرار معاش می کنند،بسیاری براساس همین میزان در زندگی خود برنامه ریزی کرده اند ،یکی براساس آن در صندوق  های حجمی محله ،یا همان قرعه کسی مرسوم مشارکت کرده ،یکی وام خود را به کمک همین یارانه بازپرداخت می کند ،برخی نیز تنها امیدشان به همین آب باریکه است و در پایان ماه بارها وبارها به عابر بانکها مراجعه تا از وضعیت واریزشدن آن مطلع شده وبخشی از زمان خود را صرف کسب اخبار ازواریز یارانه ماهیانه می کنند،با قطع بدون اعلام قبلی یارانه ها به نوعی برنامه ریزی بخش اعظمی از خانوارها دچار اختلال شده ومشکلات جدی به آنان تحمیل می شود ،حال صد رحمت بر پدر ترامپ که حداقل با اعلام قبلی تحریمهای اعمالی را اجرا می کند!

خلاصه بگویم؛ گویا بند ناف ما ایرانی ها را با نداری وتحمل سختی ومشقت تحمیلی بریده اند ،چه تحمیل خارجی وچه تحمیل اندرونی!چشم مسئولین سالهاست به این چندغاز حق مسلمی است که دولت به مردم پرداخت می کند،سالهاست بیخیال دزدی های کلان ،اختلاسها ،رانتها و حقوق های نجومی شده اند ،انگار تمامی مشکلات کشور زیر سر همین یارانه لعنتی است ،این هم ارزانی یقه سفیدها واختلاسگرها !!دیواری هم کوتاهتر از دیوار فقرا و ندارها پیدا نمی شود ،این هم قوزی بالای دیگر قوزهای ایجاد شده ! خدا بزرگ است !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
درود برشما من اون شب خونه یکی ازبستگان بودم که 4فرزند بالای 30 سال وبیکارومجرد پدرخانواده هم بیکار وازکارافتاده بدون هیچ درآمدی یارانه شان راقطع کرده بودند پدرومادر شان انگار دنیا به آخررسیده بود ازشدت ناراحتی نمیدانستن چکاربکنن نمیدونم آه مظلوم که میگن واقعا کارسازه....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
والا مادر من یک مستمری بگیره رایانه شو زدن قطع کردن که عدالت برقرار بشه!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
وقتی شنیدم قرار است یارانه کسانی که در آمد یک میلیارد دارند قطع شود (یعنی تا حالا قطع نشده) احساس سرمایه دار بودن به من دست داد چون یارانه منه کارمند را 4 سال قبل قطع کردند.نتیجته میگیریم که من چند میلیاردی هستم و خبر ندارم. کاشف بعمل آمد که در 4 سال قبل موقعیکه گوجه فرنگی و بادمجان یهویی بطور غیر معمول گران شدند منو با 2 کیلو گوجه و 2 کیلو بادمجان که در پلاستیک سفید بود دیدند و سرمایه ام لو رفت و از آن روز جهت اجرای عدالت یارانه ام قطع شد.!!!!!!!! کمی خجالت هم خوب چیزیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار