امام جمعه ارومیه گفت: یکی از نقشه‌های دشمنان ایجاد التهاب در فضای مجازی با انتشار شایعه، افترا و مباحث قومیتی و مذهبی است.
کد خبر: ۷۸۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ 20 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه یکی از نقشه‌های دشمنان ایجاد التهاب در فضای مجازی با انتشار شایعه، افترا و مباحث قومیتی و مذهبی است، اظهار کرد: آنها زمانی با مطرح کردن موضوع دختر آبی و زمانی نیز با بیان اختلافات مذهبی سعی دارند تا وحدت بین مردم ایران را دچار خدشه کنند.

وی افزود: مردم برای این منظور باید از منابع درست اخبار را دریافت کرده و صحت و سقم خبرها را پیش از بیان و انتشار مورد سنجش قرار دهند و مطرح کردن اخبار دروغین، جعلی و شایعه از همان ابتدای ظهور اسلام وجود داشته است و خداوند در قرآن با اشاره به این موضوع مردم را به دلیل باور اخبار دروغ و نشر آن مورد سرزنش قرار می‌دهد.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: با نزدیکی به انتخابات، دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی در جامعه افزایش می‌یابد که باید برای جلوگیری از ایجاد اختلاف و تفرقه با تفرقه‌آفرینان برخورد شود.

لزوم حمایت از کشاورزان استان

وی در ادامه با توصیه به استاندار، مدیران کل، صاحبان کارخانه‌ها و مسؤولان اجرایی از آنها درخواست کرد تا از کشاورزان حمایت شود تا زحمات یک ساله آنها از بین نرود و صاحبان کارخانه‌ها با انصاف اقدام به خرید محصولات کشاورزان کنند و با قیمت پایین اقدام به خرید نکنند و نمایندگان استانی برای حل این مشکلات تدابیر اصولی را اندیشه کنند.

قریشی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس که از ۳۱ شهریور ماه آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: صدام زمانی که برای حمله به ایران عزم خود را جزم کرد در ابتدا تصور می‌کرد در مدت سه روز ایران را فتح خواهد کرد اما ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های شهدا، جانبازان و آزادگان در طول هشت سال اجازه نداد حتی یک وجب از خاک ایران جدا شود و این رزمندگان درس بزرگی به همه بدخواهان کشور دادند.

هیچکس اجازه جسارت به شهدا و جانبازان را ندارد

وی عنوان کرد: باید یاد و خاطره این مدافعان وطن در ذهن‌ها باقی بماند تا برای نسل‌های بعدی الگو و سرمشق شود و نسل جدید راه آنها را ادامه دهند و همگان توجه داشته باشند که هیچکس حق جسارت و توهین به شهدا، جانبازان و ایثارگران را ندارد.

امام جمعه ارومیه گفت: جنگ تنها به صورت نظامی نیست بلکه جنگ ممکن است در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و علمی باشد مانند آنچه که جمهوری اسلامی در حال حاضر پس از هشت سال جنگ تحمیلی درگیر جنگ اقتصادی و فرهنگی است.

وی اضافه کرد: در زمان دفاع مقدس رزمندگان با تبعیت از آموزه‌های امام حسین(ع) به جبهه‌های جنگ شتافته و در این جنگ نیز همه مردم در میدان حضور داشتند بدین ترتیب برای موفقیت در جنگ اقتصادی نیز باید آموزه‌های اسلامی و اهل‌بیت(ع) استفاده شده و همه مردم با کمک یکدیگر وارد میدان عمل شوند.

قریشی اظهار کرد: برای پیروزی در جنگ اقتصادی باید از تولید داخلی حمایت کرده و مردم با خرید از تولیدات ایرانی، موسسات مالی و بانکی نیز با ارائه تسهیلات ارزان به واحدهای تولیدی و خدماتی استان از کالاهای ایرانی حمایت کنند تا مانند دفاع مقدس پیروزی نصیب مردم شود.

وی در پایان با تشکر از اقدامات قوه قضاییه عنوان کرد: اگر در جایی فساد و خلافی وجود داشته باشد اگر قوه قضاییه با آنها برخورد نکند این فساد در جامعه گسترش می‌یابد برای مقابله با فساد قوه قضاییه ابتدا باید فساد را در داخل این مجموعه ریشه‌کن کند و سپس در سطح جامعه با آن برخورد کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار