امام جمعه موقت شیراز، با اشاره به اینکه تاخیر بیش از حد پروازها موجب نارضایتی مردم شده، از مسئولان خواست که به این مساله به شکل جدی رسیدگی کنند.
کد خبر: ۷۸۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷ 20 September 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز همچنین وجود بوی نامطبوع در برخی نقاط شیراز را یادآور شد و افزود: در چند نقطه شهر شیراز از جمله کمربندی جنوب شرقی شیراز، شهرک گلستان و حتی معالی‌آباد آب فاضلاب سطحی است و هزاران نفر از ساکنان این مناطق شبانه‌روز بوی نامطبوع استشمام می‌کنند.

وی ادامه داد: اینکه طرح مهمی نیست و به تحریم آمریکا ربطی ندارد، با انتقال این فاضلاب از طریق لوله می‌توان این مشکل را حل کرد.

او اظهار داشت: از استاندار فارس تقاضا دارم که به همراه مدیر آبفای شیراز و شهردار شیراز به این نقاط بروند و از نزدیک شرایط را بررسی کنند و ببینند که بوی بد اجازه می دهد که آنها چند دقیقه آنجا بمانند؟

امام جمعه موقت شیراز بیان کرد: دهها هزار نفر در این مناطق زندگی می‌کنند که علاوه بر استشمام بوی بد در معرض بیماری نیز قرار دارند باید به سرعت فکری به حال این شرایط کرد.

حجت الاسلام رضوی ارکانی افزود: البته این به معنای انکار خدمات انجام شده نیست اما همه مردم حق دارند که از هوای سالم و شرایط مناسب بهره‌مند باشند و رفع این مشکل حتی از اجرای بسیاری از پروژه‌های عمرانی هم واجب‌تر است.

مسئولان شرکت‌های هواپیمایی پاسخگوی تاخیر پروازها باشند

امام جمعه موقت شیراز، با اشاره به اینکه تاخیر بیش از حد پروازها موجب نارضایتی مردم شده، از مسئولان خواست که به این مساله به شکل جدی رسیدگی کنند.

حجت الاسلام رضوی ارکانی ادامه داد: گاهی برخی پروازها با پنج تا ۶ ساعت تاخیر انجام می شود و به رغم اینکه شرکت‌های هواپیمایی باید بر اساس قانون به میزان هر ساعت تاخیر به نحوی پاسخگو باشند اما آنها هیچگاه به تعهدات خود در این زمینه عمل نمی‌کنند.

وی افزود: یکی از علت‌های این تاخیرها به رغم ممنوع بودن پروازهای چارتری(اجاره ای و دقیقه آخری)، فروش بلیت به این روش است و شرکت هواپیمایی چون نتوانسته تمام بلیت‌های پرواز را بفروشد تاخیر ایجاد می‌کند تا پرواز خود را تکمیل کند.

لزوم برخورد با گران‌فروشان

امام جمعه موقت شیراز، ضمن تاکید بر لزوم مهار گرانی و برخورد با گران‌فروشان افزود: در مقطعی که دلار به ۱۶ هزار تومان رسید اجناس و کالاها هم به همان نسبت در بازار گران شد اما امروز که دلار به مرز ۱۱ هزار تومان رسیده خبری از کاهش قیمت‌ها نیست.

حجت الاسلام رضوی اردکانی افزود: ستاد مبارزه با گران‌فروشی می‌گوید ما برای برخی از کالاهای اساسی و ضروری ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی داده‌ایم در حالی که خیلی از این کالاها اصلا در بازار یافت نمی‌شود.

وی ادامه داد: مردم به این کالاها نیاز دارند و نمی‌شود با حرف آنها را قانع کرد، مسئولان و سازمان تعزیرات حکومتی باید به این مساله رسیدگی کنند و جلو کسانی را که اقدام به احتکار کالاهای مختلف به ویژه کالاهای ضروروی مورد نیاز مردم می‌کنند به شکل جدی بگیرند.

حمایت از مواضع رئیس قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی

امام جمعه موقت شیراز، با اشاره به اقدام دستگاه قضایی کشور در زمینه مبارزه با مفسدان اقتصادی گفت: ما نیز حمایت خود را از آیت‌الله رئیسی اعلام می کنیم و امیدواریم با توجه به حمایت رهبر معظم انقلاب در بحث مبارزه با مفسدان اقتصادی شاهد ریشه کنی فساد در کشور باشیم.

حجت الاسلام رضوی اردکانی ادامه داد: امروز برخی به راحتی اموال بیت‌المال را می‌خورند و حتی دارو که با جان و سلامت مردم در ارتباط است را احتکار می‌کنند و با کمال پررویی می‌گویند که ما به مردم خدمت کرده‌ایم.

وی افزود: دادگاه باید به شدت با این افراد برخورد کند، هر کس که می‌خواهد باشد، دختر وزیر یا هر کس دیگری که باشد باید به شدت با آنها برخورد شود.

او افزود: در مقطعی کشور با بحران دارو مواجه شد که علتش همین‌ها بودند که داروها را احتکار کردند تا جایی که تاریخ مصرف آنها تمام شد و بعد هم با همین پول‌ها زمین می‌خرند و ویلا می‌سازند.

وی گفت: اینها مفسد فی‌الارض هستند و جزای آنها اعدام است چرا که با جان و سلامت مردم بازی کرده‌اند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار