کد خبر: ۷۸۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ 21 September 2019

سعید غلامپور روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: امروز دمای هوادر برخی نقاط مازندران همچون پل سفید به ۳۸/۵ درجه رسید که پیشتاز گرما در میان تمامی شهرهای استان بود.

وی همچنین افزود: از اواسط امشب ابرها بتدریج از سمت غرب استان همراه با وزش باد نسبتا شدید شمالی وارد استان می شود و مردم استان ابتدا شاهد کاهش تدریجی و محسوس دما خواهند بود.

مطلب پیشنهادی

راه‌های تقویت حافظه! بهترین حافظه را داشته باشید

کارشناس هواشناسی مازندران همچنین اعلام کرد ، از اواخر شب بارش باران و رعد و برق آغاز می شود و برای روزهای آینده دمای هوای استان بین ۱۰ تا ۱۷ درجه نسبت به امروز کاهش می‌یابد.

غلامپور همچنین نسبت به طوفانی شدن دریا هشدار داد و گفت: ارتفاع امواج تا حدود چهار متر می رسد که برای تمامی فعالیت های دریایی ممنوع است.

وی افزود: این سامانه تا روز سه شنبه در استان باقی خواهد ماند اما در روزهای دوشنبه و سه شنبه با وجود سرما از شدت بارندگی‌ها کاسته می شود.

اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران به مردم هشدار داد و اعلام کرد: با توجه به احتمال بالا امدن سطح رودخانه‌ها از تردد در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها  در زمان بارندگی خودداری نموده و احتیاط لازم را بعمل آورند.

در اطلاعیه مدیریت بحران به مردم توصیه شد که با توجه به بارش باران در ارتفاعات و لغزندگی سطح جاده درهنگام تردد در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص درهنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی وکسب اطلاعات از مسیر ، اقدام به تردد نمایند.

در این اطلاعیه آمده است دامداران و ساکنین بومی در هنگام وقوع رگبار و رعد و برق نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت نموده و دامهای خود را بدور از حاشیه رودخانه ها و دهانه مسیل ها و در مناطق امن نگهداری نمایند .

همچنین توصیه شد، با توجه به پیش بینی رگبار و رعد و برق پراکنده در استان از برپایی چادر ، کوه پیمایی ، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها ، ارتفاعات و فضاهای باز جداً خودداری گردد.

مدیریت بحران استان مازندران از شهرداران و دهیاران خواست بدلیل پیش بینی بارش های رگباری و جلوگیری از آبگرفتگی معابر عمومی در سطح شهر و روستا، تمهیدات و اقدامات لازم را در این خصوص بعمل آورند .

علاوه بر این به تمامی نیروهای امدادی و خدماتی دستور داده شد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته را داشته باشند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار