مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: امسال ایام اربعین ۴۵ دستگاه تانکر آبرسانی در مسیر تردد زائران اربعین در مرز مهران مستقر و فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۷۸۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 23 September 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ افشین مظاهری افزود: شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در ۲ بخش زیرساختی و خدماتی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران خدمات رسانی می کند.

وی، تامین آب و آبرسانی به اردوگاه‌ها، موکب‌ها، پارکینگ‌ها و سایر کاربری های موجود در نظر گرفته شده را از مهم‌ترین اقدامات این شرکت در ایام اربعین حسینی عنوان کرد و گفت: شهر مهران با ۶ هزار مشترک و ۲۴ هزار نفر جمعیت پذیرای روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر زائر خواهد بود که این تعداد چندین برابر ظرفیت فعلی تاسیسات شهر و بیش از ۱۰ برابر خط انتقال آب به پایانه است.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام تاکید کرد: خط موجود انتقال آب به مرز بین المللی مهران پاسخگوی این حجم جمعیت را نداشته و برای رفع مشکل مذکور با ارائه خدمات و اقدمات انجام شده در پایانه مرزی مشکل کمبود آب حل شده است.

مظاهری یادآور شد: راه اندازی ۲ حلقه چاه آب، نصب دستگاه های بسته بندی آب شرب، اصلاح و بازسازی خطوط انتقال آب، تعویض و نصب شیرآلات بهداشتی وآماده سازی، بیس و شن ریزی محوطه قرارگاه اربعین از جمله اقدمات این شرکت در این ایام است.

وی ادامه داد: رایزنی‌هایی هم به منظور تهیه و نصب ۲ دستگاه دیزل ژنراتور تولید برق اضطراری به منظور تامین آب پایدار مورد نیاز زائران در این ایام انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام افزود: کیفیت و بهداشت آب شرب توزیع شده بطور مستمر مورد بررسی و پایش قرار می گیرد و در این راستا با استقرار گروه آزمایشگاه سیار در مرز مهران وضعیت کیفی آب شرب توزیع شده بررسی می ‌شود.

مظاهری تاکید کرد: هیچ مشکلی برای تامین آب شرب و مسائل بهداشتی زائران اربعین وجود نخواهد داشت و مانند سال‌های گذشته شرکت آب و فاضلاب در تمام این ایام پای کار خواهد بود.

مرز بین المللی مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام طی سال های اخیر به کانون اصلی تردد های مرزی ایران و عراق به خصوص مسیر آمد و شد مرزی زائران عتبات عالیات دو کشور شده است.

بسیاری از منابع پیش بینی کرده اند که شمار زائران کنگره اربعین سال جاری تا پنج میلیون نفر افزایش یابد که براساس روال سال های ماقبل انتظار می رود که همچنان ایلام و مرز مهران انتخاب آنان برای ورود و خروج مرزی باشد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار