رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: استان خوزستان در ایام اربعین حسینی میزبان زائران ۹۷ کشور است که از مرزهای این استان راهی عتبات عالیات عراق می‌شوند.
کد خبر: ۷۸۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 24 September 2019

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی  در نشست شورای اداری اندیمشک در فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه اربعین حسینی اوج اقتدار و همبستگی مسلمانان بوده که جهانی شده است افزود: زایران خارجی بیش از ۹۷ کشور جهان هم شیعه و هم اهل تسنن در ایام اربعین از مرز شلمچه راهی عتبات عالیات می شوند.

وی افزود:با توجه به پیش بینی افزایش جمعیت زائران اربعین در امسال باید آمادگی کامل داشته باشیم . در استان خوزستان کار بسیار سنگینی پیش رو داریم و باید در همه بخش ها برنامه ریزی شود. با توجه به اینکه اندیمشک مسیر تردد زایران اربعین حسینی است باید مواکب در این شهرستان تقویت شوند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان  اظهار داشت: چهار ورودی در خوزستان وجود دارد که مهمترین آنها ورودی اندیمشک است. ایذه، هندیجان و بهبهان دیگر ورودی های استان خوزستان هستند که تمهیدات لازم برای میزبانی زایران اربعین در این شهرستانها مهیا شده است.

وی افزود: حرکت اربعین در دنیا بی نظیر است و امسال پیش بینی می شود حدود پنج میلیون زائر از کشور عازم کربلای معلی شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان افزود:صدها موکب برای پذیرایی از زایران در استان خوزستان آماده شده اند و برای صدور مجوز برای برپایی موکب محدودیتی وجود ندارد .هرکس شرایط لازم را داشته باشد می تواند موکب برپا کند..

وی با اشاره به اینکه اندیمشک امسال ایستگاه معین مرز مهران برای جابجایی زائران است ، گفت: پیش بینی می شود روزانه ۲۰ هزار زائر وارد اندیمشک شوند لذا باید برای جابجایی ،اسکان و سایر نیازهای آنها برنامه ریزی شود.
وی گفت:همه مردم خوزستان میزبان زائران آقا امام حسین علیه السلام هستند و این میزبانی همچون همیشه به نحو شایسته خواهد بود.

هزینه صرف شده برای پذیرایی از زایران دولتی نیست و همه کمک ها مردمی هستند و مردم ما با عشق به اهل بیت (ع) در این زمینه مشارکت بسیار خوبی دارند.

برای اربعین امسال ۴۰۰ موکب در شلمچه ، ۳۰۰ موکب در چذابه ، ۶۵ موکب در عراق و ۹۵ موکب در ورودی های استان خوزستان برپا می شود.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت:اربعین تمرین حرکت شیعیان برای فتح مکه،مدینه و بیت المقدس است .

فریدون حسنوند افزود:اربعین روز بزرگ وحدت مسلمین و نمایش قدرت تشیع است .دشمن برای کمرنگ کردن خیمه امام حسین علیه السلام و جلوگیری از ترویج فرهنگ عاشورا سرمایه گذاری عظیمی کرده است.

وی بیان کرد:مردم ایران اسلامی با شور حسینی وصف ناشدنی در این ایام اعتقاد خود را نشان می دهند و این اعتقاد در ایام اربعین تجلی پیدا می کند.

فرماندار شهرستان اندیمشک هم گفت:در دو سال اخیر خدمات رسانی خوبی در ایام اربعین در اندیمشک صورت گرفته است.امسال شرایط اندیمشک متفاوت شده و خدمت رسانی به زایران اربعین در این شهرستان مضاعف می شود.

پیمان جهانگیری  بیان کرد: اندیمشک در کنار کرمانشاه و همدان به عنوان ایستگاه معین معرفی و برای جایجایی و انتقال زائران به مبدا برنامه ریزی شده است.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و چذابه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی می باشند.

اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان از هفتم مهرماه (اول صفر) شروع می‌شود.

منبع: ايرنا
برچسب ها: اربعین98
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار