معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اعلام کرد : با آغاز ماه مهر و آمد و شد خودروهای بیشتر ، هوای کلان شیراز به وضعیت ناسالم نزدیک شده است.
کد خبر: ۷۸۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ 24 September 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:لیلا تاجگردون روز سه‌شنبه با بیان اینکه نتایج دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شیراز ، نشان دهنده افزایش غلظت ذرات و آلاینده‌ها است گفت: از ابتدای مهر ماه این تغییرات به طور محسوس مشاهده شده و هوای شیراز به وضعیت ناسالم نزدیک شده است .

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اضافه کرد: طبق بررسی‌های بعمل آمده، منشا اصلی آلودگی هوا در شیراز تردد خودروهای تک سرنشین می باشد. ضروری است مسئولین امر هرچه سریعتر نسبت به ساماندهی سرویس مدارس و تشویق مردم به استفاده بیشتر از خودروهای عمومی جهت کاهش بار ترافیکی و آلودگی هوا اقدام نمایند.

تاجگردون از شهروندان خواست ضمن بررسی معاینه فنی خودروهای خود تا حد امکان در این ایام از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.

شیراز تنها کلان شهری است که مشکل آلودگی هوا ندارد ، هر چند بخشی از این عدم آلودگی ناشی از غیر صنعتی بودن شیراز است ، خطری که احساس می شود ، عدم رعایت الزامات زیست محیطی در معاینه فنی خودروها است که می‌تواند موهبت هوای پاک و سالم را از شیراز بگیرد.هوای شیراز از ابتدای امسال تاکنون در وضعیت پاک یا سالم گزارش شده و هیچ روزی هوا در شرایط ناسالم نبوده است.

کارشناسان محیط زیست ، خودروها را عامل ۷۵ درصدآلودگی هوای کلانشهر شیراز می دانند ، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و پایش مستمر واحدهای صنعتی از جمله مواردی است که می‌تواند پاک ماندن هوای شیراز را حفظ کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار