مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز از اجرای دیوار در نقاط پرتگاهی در حد فاصل تونل «کندوان» تا «سه راهی دیزین» خبر داد.
کد خبر: ۷۸۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ 25 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ مهرداد جهانی با اشاره به انجام پروژه‌های راهداری در محور کرج - کندوان، از اجرای دیوار سنگی به ارتفاع پنج تا ۹ متر در دو نقطه ریزشی با سابقه ریزش سنگ از شیب کوه با اعتبار بالغ بر چهار میلیارد تومان خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای دیوار بتنی به ارتفاع حدود شش متر در محدوده «درده»، گفت: این پروژه به دلیل آب شستگی جاده در فروردین ماه آنهم به دلیل طغیان رودخانه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز به اجرای دیوار در نقاط پرتگاهی حد فاصل تونل «کندوان» تا «سه راهی دیزین» اشاره کرد و گفت: این مهم به منظور ارتقای ایمنی و جلوگیری از سقوط به دره با اعتبار سه میلیارد تومان در حال انجام است.

جهانی در بخش دیگری به تامین و نصب ۴۰۰ نیوجرسی چهارمتری با اعتباری بالغ بر۶۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: تعمیر و نگهداری گاردریل‌های محور نیز با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز گفت: عملیات‌های راهداری شامل خاکبرداری، ریزش‌برداری، شانه‌سازی، نصب تابلو وعلایم، رنگ‌آمیزی و شستشوی علایم، پاک‌سازی محور، لق‌گیری، انجام دریواسیون، تنقیه پل‌ها، لکه‌گیری، تعمیر و نگهداری روشنای و تهویه تونل‌ها به صورت مستمر درحال انجام است.

جهانی با تاکید بر اینکه پروژه‌های اعلام شده از محل اعتبارات سازمان راهداری کشور است، گفت: اعتبار استانی تخصیص داده شده برای راهداری شهرستان کرج، حدود۸۰۰ میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: ایمن‌سازی سقف تونل امیرکبیر با اجرا و نصب توری به منظور جلوگیری از ریزش سقف تونل به طول ۷۰۰ متر با هزینه هفت میلیارد تومان انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار