رنجبر افزود : در حوزه پیاده راه شهری که در مرکز شهر است در نحوه اجرای پروژه مشکلات خاصی وجود ندارد منتهی به دستگاههای حفاری که در حوزه پیاده راه شهری تاسیسات دارند نامه ای میزنیم تا نتیجه اقدامات را در جلسه دیگر ارایه دهند که در اجرا چه کارهایی را باید انجام دهیم.
کد خبر: ۷۸۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 25 September 2019

تابناک / شهردار املش در جلسه کارگروه ستادی باز آفرینی پایدار شهری این شهرستان در فرمانداری گفت: براساس مصوبه اولین جلسه کارگروه باز آفرینی پایدار شهری مقرر شد شهرداری املش در گذشته براساس مطالعات و بررسی هایی که انجام داده است سه پروژه شهری که در قالب باز آفرینی در حوزه شهری تعریف شد شامل پارک بازار،همسطح سازی آرامستان و حوزه پیاده راه شهرداری املش را اجرا نماید با توجه به صورت جلسات با حضور مسیولان شهرستان قرار بود کارهای اجرایی پروژه ها آماده شود و نحوه. اجرایش به اداراتی که زیر گروه هستند با بررسی ، راهکارها ی اجرایی تعریف شود.


رنجبر افزود : در حوزه پیاده راه شهری که در مرکز شهر است در نحوه اجرای پروژه مشکلات خاصی وجود ندارد منتهی به دستگاههای حفاری که در حوزه پیاده راه شهری تاسیسات دارند نامه ای میزنیم تا نتیجه اقدامات را در جلسه دیگر ارایه دهند که در اجرا چه کارهایی را باید انجام دهیم.


شهردار املش اظهار داشت : در حوزه پارک بازار ،جایی که در سالیان گذشته به عنوان محل دفن زباله بود (منطقه کیازنیک) و معضلات اساسی در حوزه شهری داشت به این نتیجه رسیدیم که طرحی تهیه کنیم تحت عنوان پارک بازار با حاشیه ای برای رودخانه که بحث ایمنی آن انجام شود تا یک منابع و درآمد پایداری برای شهرداری و با بهسازی اماکن و مستحدثاتی که در حوزه شهری هستند رونقیبرای شهروندان ایجاد شود.


مهندس رنجبر با بیان اینکه منطقه کیازنیک به عنوان منطقه درجه ۳ در حوزه شهری بوده با حذف زباله در آنجا و بردن امکاناتی مثل خدمات شهری و آتش نشانی،حرکت نویی در آن منطقه شده است تصریح کرد : برای اجرای پروژه لازم است اداراتی که در آن حوزه املاکی دارند برابر مقررات در قانون ،املاک را در اختیار شهرداری بگذارند پیشنهاد میدهم با موافقت همه اعضا ،مصوب شود شهرداری در خواستی به آب منطقه ای دهد و آب منطقه ای نسبت به واگذاری حریم استملاکی برابر مقررات باز آفرینی،اقدام ودر اختیار شهرداری بگذارد تا شهرداری اجرای طرح کند (تعیین حریم بستر رودخانه شلمان رود) .


او در خصوص آرامستان گفت : به جهت رونق حواشی منطقه ای که در حوزه آرامستان است براساس هماهنگیبا اوقاف و هییت امنادر جلسه ای که در دفتر امام جمعه برگزار شد پیشنهاد ما این است که طرح آماده رفتن به مناقصه است (اجرای پیمانکار) لذا لازمه اش این است که امام جمعه محترم در بخش سیاسی خطبه ها جهت تنویر افکار عمومی اطلاع رسانی کنند و همچنین همه دوستان حاضر درجلسه موضوع را با اطرافیان مطرح کنند که اینکار با هدف استفاده بهینه از فضای آرامستان انجام خواهد گرفت.


شهردار املش خاطر نشان کرد : مردم جهت فاتحه اموات در آرامستان در رفت و آمد مشکل دارند لذا در این طرح مغازه هایی را تعریف کردیم که درامد هایش بخشی برای مسحد است البته باز سازی وبهسازی قبورهم انجام خواهد شد همچنین پارک یا فضای بازی و غرفه هایی برای ایجاد مرکز توزیع یا بازار محصولات تولیدی حوزه شهرستان از جمله چای ایجاد خواهد گردید که این بخش میتواند گردشگر ومسافرداشته باشد علاوه بر این فضای آرامستان میتواند مکانی باشد که کلیه اجتماعات و اعیاد و تجمعات مختلف در آن برگزار شود.


او با بیان اینکه پیرو اعلام ورثه صوفی مبنی بر اینکه ثلث اموالشان را به دفتر آقای اشکوری واگذار کرده اند و آنهاهم در اجرای طرح سهم دارند پیشنهاد میشود نشستی با حضورجناب فرماندار و اعضای دفتر آقای اشکوری(نماینده ورثه صوفی) برگزار شود تا مسیله حل و فصل گردیده ،طرح اجرا شود.


از همیجا اعلام میکنم هدف شهرداری از اجرای طرح در آرامستان ،نگاه مادی نیست بلکه هدف تحصیل درآمد جهت اجرای کارهای عمرانی وتسهیل در امورات معیشتی مردم است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار