شیوه جدید عرضه لاستیک خودروهای سنگین، رانندگان و عرضه کنندگان لاستیک را با مشکل مواجه کرده است.
کد خبر: ۷۸۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ 29 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ خاکی فیروز رییس اتحادیه رینگ، لاستیک و خدمات این حوزه در البرز با اعلام این خبر گفت: صادر نشدن حواله و انبار شدن بیش از 5 هزار حلقه لاستیک خودروهای سنگین در انبارهای البرز، شبکه عرضه و تقاضا را با مشکل مواجه کرده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 30 سال است که توزیع لاستیک به عهده اتحادیه های لاستیک و کامیونداران است، افزود: از سال گذشته با ایجاد نوسان در قیمت لاستیک دولت وزارت راه و شهرسازی را متولی توزیع این کالا بین رانندگان کرد که البته علی رغم عملکرد مناسب اتحادیه ها در سال های اخیر ،این عمل انجام شد؛ البته این وزارت خانه از طریق اداره های کل استان ها با همکاری اتحادیه ها کار را انجام داد و توزیع صورت گرفت.
خاکی فیروز با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی نیز با وجود کمبود مشکلات از طریق اتحادیه ها حل شد، اضافه کرد: از ابتدای تابستان با بخش نامه ای از سوی وزارت کشور، صدور حواله برای کامیون و کامیونت های درون شهری متوقف و مسئولیت صدور حواله به شهرداری ها اعطا شد که مشکلاتی را پدید آورد.
رییس اتحادیه لاستیک البرز گفت: رانندگان در قالب این طرح ملزم به ثبت نام در سایتی شدند که پیشتر برای صدور سهمیه سوخت بود، اما رانندگان برخلاف گذشته در ثبت نام با مشکلاتی مواجه شدند.
وی افزود: 5 هزار حلقه لاستیک موجود در انبارهای البرز به دلیل استفاده نشدن از عمرشان کاسته و در حال پوسیدن هستند.
کاویانی رییس اتحادیه کامیونداران البرز نیز گفت: هم اکنون بیش از 3 هزار و 800 راننده خودروهای سنگین درون شهری درخواست خود را در سامانه اینترنتی به ثبت رسانده اند اما برای دریافت لاستیک دولتی با مشکل مواجه شده است.
وی گفت: براساس دستورالعمل صادر شده در سال جاری 80 درصد لاستیک ها به ناوگان برون شهری و 20 درصد به ناوگان درون شهری تخصیص داده شده است که علاوه بر مشکلات درصدی موجود در این تقسیم بندی ، همین 20 درصد نیز به دست رانندگان نمی رسد.
لازم به ذکر است بر اساس اعلام جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز، این اداره از سال گذشته با همکاری اتحادیه های مربوط، بیش از 37 هزار حلقه لاستیک را با کمترین مشکل بین رانندگان البرزی توزیع کرده است.
حال باید دید راهکاری برای رفع این مشکل ایجاد می شود یا توزیع کنندگان لاستیک با ضرر بزرگی به دلیل پوسیدن لاستیک و رانندگان با خطر ترکیدن لاستیک زیر خودرو همچنان باید دست به گریبان باشند؟

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
استان البرز لاستیک خاوری نمیدن ۴ماهه میرم و میام میگت کلا برداشتن واسه خاوری رو میریم تهران میگه محمد شهر ک دارن توزیع میکنه.یکیم نیس پیگیرش باشه چرا خاوری فقط نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار