رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان ایلام خبرداد؛
رئیس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان ایلام گفت: تبلیغات انتخاباتی از سوی کاندیداها و طرفداران آنها تا پیش از زمان رسمی تبلیغات ممنوع است.
کد خبر: ۷۸۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱ 29 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ یوسف امیدی  اظهار داشت: زمان تبلیغ کاندیداها برای معرفی برنامه‌ها و اهداف خود به مدت یک هفته از تاریخ ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه سال جاری است و هرگونه فعالیت تبلیغی خارج از این دوره زمانی ممنوع است.

وی افزود: کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و هواداران آنها حق فعالیت تبلیغاتی در فضاهای مجازی و تشکیل گروه‌ها و کانال‌های اجتماعی ندارند و شناسایی ایجاد گروه و کانال با هدف تبلیغات انتخاباتی برای کاندیداها تخلف محسوب می‌شود.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان ایلام یادآور شد: از دیگر موارد تخلف انتخاباتی تشکیل جلسات با محوریت انتخابات و حمایت از کاندیدای مورد نظر در مجامع عمومی چون مساجد، مراسم‌های سوگواری، تالارها و محافل جشن و عروسی پیش از زمان رسمی تبلیغات است.

امیدی گفت: هیات‌های نظارت بر انتخابات استان، شهرستان‌های تابعه و بخشداری‌ها باید با رصد تحولات جامعه بر فعالیت کاندیداها و هواداران آنها نظارت و از بروز تخلف‌های انتخاباتی جلوگیری کنند.

فرآیند انتخاب هیات‌های نظارت بر انتخابات مجلس در شهرستان‌ها در حال انجام است

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام افزود: به استناد قانون نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی یک هیات پنج نفره به وسیله شورای نگهبان تشکیل می‌شود که وظیفه نظارت بر انتخابات را برعهده دارند و در مرکز استان ایلام نیز اعضای این هیات انتخاب شده است.

امیدی تاکید کرد: ملک محمد هاشمی، شهباز محمدیان، قاسم حقیقت و علی‌اکرم داودی‌نیا اعضای هیات پنج نفره نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان ایلام هستند.

وی یادآور شد: هم اکنون فرایند انتخاب اعضای هیات نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌ها و به تبع آن بخشداری‌ها در حال انجام است و هیات‌های سه نفره نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها بعد از تایید توسط ستاد دفتر نظارت بر انتخابات استان و تصویب نهایی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تعیین می‌شوند.

امیدی اظهار داشت: هیات‌های نظارت بر انتخابات بخشداری‌ها نیز پس از معرفی و تایید از سوی هیات‌های نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها و تصویب از سوی هیات استان و با ابلاغ رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان تعیین می‌شوند.

وی تاکید کرد: از وظایف هیات‌های نظارت بر انتخابات استان که از طریق هیات‌های نظارت شهرستان‌های ایلام و دهلران انجام می شود، نظارت دقیق بر ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار