کد خبر: ۷۸۳۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶ 29 September 2019
جلسه هیئت امنای ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس کل دادگستری، مدیرکل زندان ها و دیگر اعضاء در دفتر دادگستری استان برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان ها و نائب رئیس ستاد دیه استان با قدردانی از خدمات و زحمات حجه الاسلام والمسلمین مزارعی رئیس کل سابق دادگستری استان و رئیس هیئت امناء ستاد دیه، انتصاب دکتر حسن نگین تاجی بعنوان رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان را تبریک گفته و با اشاره به عملکرد ستاد دیه استان اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری و همراهی اعضای ستاد دیه استان، خیرین و نیکوکاران، منابع استانی و کشوری ستاد دیه و نیز استفاده از تسهیلات بانک های عامل و … از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد ۱۲۶ زندانی جرائم غیرعمد استان با ترکیب ۱۱۸ زندانی مرد و ۸ زندانی زن از زندان آزاد شده اند.
ایشان میزان کل بدهی افراد آزاد شده را بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: با پیگیری و مداخله کمیته های صلح و سازش و دعوت از طرفین مبلغ ۱۹میلیارد تومان از شکات و طلبکاران تخفیف و رضایت اخذ شده و مابقی نیز از محل اعطای تسهیلات ارزان قیمت و کمک های بلاعوض تأمین و پرداخت شده است.
جمیاری تعداد موجودی زندانیان جرائم غیرعمد زندان های استان را ۴۸۳ نفر با ترکیب ۴۶۷ نفر مرد و ۱۶ نفر زن اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد تا با تشکیل منظم جلسات، جلب کمک خیرین و همکاری و همراهی بانک های عامل زمینه آزادی بخشی از این زندانیان فراهم گردد.
در ادامه رئوف مدیرکل صدا و سیما، غفاری مدیرکل امور مالیاتی و دکتر مبشری مدیرکل کمیته امداد امام(ره) از اعضای هیئت امنای ستاد دیه استان آمادگی خود را برای هرگونه کمک و مساعدت و همراهی اعلام نمودند.
دکتر حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان نیز با قدردانی از عملکرد خوب ستاد دیه خواستار شناسایی زندانیان بدهکار و نیازمند و استفاده از ظرفیت های قانونی همچون اعسار، تقسیط و دادن مهلت های قانونی در قالب مرخصی و رأی باز و تلاش برای جلب رضایت شکات شد.
ایشان آمار زندانیان غیرعمد را بیشتر از میانگین کشوری دانست و از مدیرکل زندان ها خواست تا با ارائه مستمر آمارها و ارتباط و تعامل با حوزه های قضایی در جهت استخلاص ایندسته از زندانیان جلسات مشترکی تشکیل و از تمام ظرفیت ها استفاده شود.
دکتر نگین تاجی همچنین توجه ویژه به معیشت خانواده زندانیان و ایجاد زمینه اشتغال زندانیان آزاد شده را در کاهش آسیب های اجتماعی اثرگذار دانست و اظهار امیدواری کرد تا با تشکیل کارگروه های تخصصی ورودی زندان ها کنترل تا کاهش هدفمند جمعیت کیفری محقق شود.
در ادامه احمدی مدیر عامل ستاد دیه استان با طرح ۳۷ پرونده از زندانیان جرائم غیرعمد وضعیت فردی، اجتماعی و معیشتی آنان و نیز نحوه و چگونگی کمک به آنان را مطرح که مورد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار