بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا برای گروه‌های حساس ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر است.
کد خبر: ۷۸۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ 30 September 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیر تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی علوم پزشکی گفت: ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، زمان طلایی برای تزریق واکسن آنفولانزا است و گروه‌های حساس در این زمان اقدام به تزریق واکسن کنند.
قائمی نیا افزود: آنفولانزا یا گریپ (Grippe) از جمله شایع‌ترین بیماری ویروسی در فصل سرما است که دستگاه تنفسی را درگیر می‌کند و به شدت مُسری است.
وی گفت: بالاترین سطح ایمنی پس از تزریق واکسن آنفولانزا حدود چهار هفته پس از تزریق حاصل می‌شود.
مدیر تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی علوم پزشکی شیراز اظهارداشت: تنها گروه‌های پرخطر باید با تجویز پزشک، واکسن آنفولانزا را تزریق کنند.
قائمی نیا گفت: گروه‌های پرخطر شامل مادران باردار، کودکان زیر ۶ ماه، سالمندان بالای ۶۵ سال، افراد چاق و دیابتی، بیماران قلبی عروقی، کبدی، کلیوی و بیماران شیمی درمانی است.
وی ادامه داد: شهروندان توجه داشته باشند که با تزریق این واکسن از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری نمی‌شود و فقط می‌تواند فرد را از ابتلا به بیماری آنفولانزا مصون کند.
مدیر تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: برای تزریق این واکسن باید با پزشک متخصص یا داروساز مشورت شود و این واکسن برای کسانی که قبلاً نسبت به آن حساسیت نشان داده اند توصیه نمی‌شود.

برچسب ها: نزریق ، واکسن ، آنفولانزا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار