مدیرکل امور اجتماعی البرز گفت: برنامه‌هایی چون مسابقات مناظره جامعه را به سمت تضارب آرا و افکار پیش می‌برد، این رویدادها ماندگار خواهد بود و امیداوریم به حوزه‌های سیاسی و اجتماعی هم تسری یابد و هیچ‌کس مصون از پاسخ گفتن نباشد.
کد خبر: ۷۸۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ 30 September 2019

 به گزارش «تابناک البرز»؛ عیسی قبادی در افتتاحیه مرحله منطقه‌ای مسابقات مناظره دانشجویی که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مسابقات در استان البرز گفت: اگرچه تاکنون هشت دوره از این مسابقات توسط جهاد دانشگاهی برگزار شده است اما هنوز یک موضوع جدید به شمار می‌رود که راه‌هایی طولانی در پیش دارد.

قبادی ضمن تشکر از جهاد دانشگاهی و دانشگاه خوارزمی به خاطر برگزاری این مسابقات اظهار کرد: امیدواریم در آینده جلوه‌ها و کارایی‌های برگزاری این نشست‌ها را ببینیم و این راه را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات مناظره از اتفاق خوبی است که در کشور رخ داده است افزود: موضوع مناظره در تاریخ ما به سال‌های خیلی دور می‌رسد، کتاب‌های تاریخ این گواهی را می‌دهند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز اضافه کرد: این سرمایه در تاریخ و فرهنگ ما وجود دارد.

قبادی در ادامه بیان کرد: «می‌دانم که نمی‌دانم» جمله معروف سقراط است که به نوعی می‌توان از آن دعوت به مناظره برداشت کرد.

وی با بیان اینکه گفت و گو یکی از عوامل موفقیت است افزود: یکی از مشکلات ما در جامعه امروز عدم گفت و گو است، باید بیش از هر چیزی به گفت و گو اهمیت دهیم چون گفت و گو می‌تواند همه پیوندها را ضمانت و انسان‌ها را به هم نزدیک کند تا از داشته‌های یکدیگر بهره ببرند.

این مسئول ادامه داد: تجربه نشان داده که اگر فرد مطالبی را به صورت یک طرفه گوش کند بخش زیادی از آن را فراموش خواهد کرد اما اگر همین موضوعات به صورت مناظره باشد در خاطر وی خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: گفت و گو مانند مشعلی است که غارهای تاریک ذهن را روشن می‌کند و بذر اندیشه را در ذهن طرف مقابل می‌کارد.

قبادی با بیان اینکه مناظره افراد را به تفکر وادار می‌کند، تصریح کرد: تمدن‌هایی ماندگار هستند که با بحران سوال و پرسش مواجه می‌شوند، جوامع باید به این بحران‌ها برسند تا ذهن‌ها درگیر شود و بعد از آن عبور کنند و تضارب آرا در آن وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه جامعه ما به شدت نیازمند مناظره و گفت و گو است خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی چون مسابقات مناظره جامعه را به سمت تضارب آرا و افکار پیش می‌برد، این رویدادها ماندگار خواهد بود و امیداوریم به حوزه‌های سیاسی و اجتماعی هم تسری یابد و هیچ‌کس مصون از پاسخ گفتن نباشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار