مدیرکل بهزیستی البرز گفت: هزار و ۲۹۷ سالمند استان از خدمات مراکز روزانه و شبانه روزی بهزیستی بهره مند هستند.
کد خبر: ۷۸۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 01 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ اسدالله حیدری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شعارامسال روز جهانی سالمند با عنوان «فرصت‌های برابر برای همه سنین» اظهار کرد: طی ۳۰ سال آینده بیش از ۳۰ درصد جمعیت ایران را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل خواهند داد و این به آن معناست که از هر سه نفر یک نفر سالمند خواهد بود.

وی ادامه داد: بر این اساس برای اینکه این مساله به چالش تبدیل نشود باید برنامه‌ریزی داشته باشیم چون همین حالا هم وضعیت سالمندی در کشور خوب نیست.

وی با اشاره به جوان بودن جمعیت البرز توضیح داد: در حال حاضر ۱۰ درصد جمعیت جامعه را سالمندان تشکیل می‌دهند ولی این آمار در البرز ۵.۶ درصد است و بر این اساس می‌توان گفت البرز جزو استان‌های جوان است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از سه هزار و ۵۰۰ سالمند تحت پوشش بهزیستی هستند و هزار و ۲۹۷ نفر از آنها از خدمات مراکز روزانه و شبانه روزی این نهاد برخوردارند.

این مسئول توضیح داد: دوران سالمندی دوران بیکاری و خانه نشینی نیست چون بسیاری از افراد موفق دنیا در همین دوران کارهای بزرگی انجام داده اند.

مدیرکل بهزیستی البرز ادامه داد: نباید اجازه دهیم فرصت سالمندی در جامعه به تهدید تبدیل شود و باید از همین حالا برای سالمندان آینده کشور برنامه ریزی صورت دهیم.

حیدری خاطرنشان کرد: بالا رفتن امید به زندگی در جامعه یکی از فاکتورهای کشورهای توسعه یافته است که این امر در کشور ما برای مردان ۷۸ سال و برای زنان ۸۰ سال است.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: به دنبال راه اندازی خانه امید برای سالمندان استان هستیم تا در این خانه‌ها بتوانند از خدمات مختلفی برای گذران اوقات فراغت خود بهره مند شود.

برچسب ها: بهزیستی ، سالمندان ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار