رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت در استان خبر داد و مطرح کرد: پوشش بیش از 70 درصد جمعیت استان در پرونده الکترونیک سلامت انجام شده است.
کد خبر: ۷۸۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ 01 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ حسین کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت سلامت و چالش های این حوزه بدهی سازمان های بیمه گر به ویژه تامین اجتماعی را یکی از چالش های پیش رو دانست و گفت: این موضوع دانشگاه را به شدت با مشکل مواجه کرده و در صورت عدم پرداخت این بدهی بیمارستان ها دیگر قادر به ارائه خدمات به بیماران نخواهند بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان کرد: پروژه هایی همچون بیمارستان فردیس با 260 تخت با 44 درصد پیشرفت، بیمارستان کمالشهر با 100 تخت و 11 درصد پیشرفت، بیمارستان سوختگی با 50 تخت و 14 درصد پیشرفت، کلینیک ویژه شهید رجایی با 60 درصد پیشرفت، کلینیک ویژه امام حسن مجتبی (ع) در نظرآباد و کلینیک ویژه امام جعفر صادق (ع) هشتگرد با 40 درصد پیشرفت در دست احداث هستند که انتظار می رود با حمایت استانداری و مسؤولین روند ساخت این مراکز تسریع پیدا کند.

وی با اشاره به وجود چندین زندان در استان، عدم پرداخت هزینه های درمانی سازمان زندان ها را از دیگر چالش های دانشگاه برشمرد و افزود: با توجه به وجود اتباع بیگانه فراوان در البرز هزینه های درمانی آنان باید تعیین تکلیف شود. 365 مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت شهری و روستایی و خانه بهداشت در البرز وجوود دارد و برای گوشش بهداشتی 100 درصدی جمعیت، افزایش فضاهای بهداشتی، نیروی انسانی و تجهیزات لازم است.

کریم از راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت در استان خبر داد و مطرح کرد: پوشش بیش از 70 درصد جمعیت استان در پرونده الکترونیک سلامت انجام شده است. با حمایت استانداری و مسؤولین استان برنامه ی روستای سالم با هدف دسترسی به زندگی با کیفیت بهتر و با تحقق شعار سلامت برای همه به صورت پایلوت در چند روستای استان اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: آبیاری زمین های کشاورزی با فاضلاب خام، پوشش پایین جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری و روستایی، آلودگی هوای کرج، وضعیت نامناسب جمع آوری، تصفیه و دفع فاضلاب های شهرک های صنعتی، عدم ساماندهی پرنده فروشی های استان و مشکلات کنترل عرضه ی قلیان در اماکن عمومیو  نزدیک به دو هزار واحد صنفی در استان از دیگر چالش های مهم در بخش بهداشت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار