همزمان با روز جهانی قلب اعلام شد؛
بیمارستان فوق تخصصی رضوی با آموزش و ترویج مصادیق حفاظت از قلب، همسو با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با پویش جهانی «قهرمان سلامت قلب باشید» همراه شد.
کد خبر: ۷۸۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷ 01 October 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی بیمارستان رضوی، ۳۵ درصد از مرگ‌‌ها در کشورهای توسعه یافته دنیا، با عامل بیماری‌های قلب و عروق اتفاق می‌افتند و متاسفانه در ایران نیز آمارهای رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد که حدود 40 درصد مرگ و میرها در کشور ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است.

بر اساس اعلامیه سازمان جهانی قلب، شعار سال 2019 برای روز جهانی قلب مصادف با 29 سپتامبر(7 مهر)، «قهرمان سلامت قلب خود باشیم»( BE A HEART HERO) است و پویش‌های جهانی برای پیشگیری و کنترل عوامل خطر بر سلامت قلب آغاز شده است.

این کمپین جهانی با هدف حرکتی جمعی در حفظ سلامت قلب خود به صورت فردی و جمعی در حال فعالیت است و اهدافی نظیر تلاش برای اصلاح الگوی تغذیه‌ای و داشتن تغذیه سالم، نه گفتن به سیگار و سایر دخانیات و نیز تحرک بیشتر را دنبال می‌کند.

بیمارستان فوق تخصصی رضوی نیز همسو با این حرکت جهانی، هم‌زمان با برپایی ایستگاه‌های رایگان سنجش فشار خون در روز جهانی قلب در محیط این مرکز درمانی برای اطلاع‌رسانی به عموم جامعه درباره عوارض و علائم بیماری‌های قلب، پویش مردمی «قهرمان سلامت قلب باشید» را همسو با دانشگاه علوم پزشکی مشهد ترویج می‌دهد و علاوه‌‌بر پیگیری اهداف فوق، تلاش مردم برای داشتن سهم کمتر در آلودگی هوا را خواستار شده است.

علاقمندانی که مایل هستند به این کمپین بپیوندند می‌توانند عکس‌های خود را با #قهرمان_سلامت_قلب در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرده و آن پست یا استوری را به صفحه بیمارستان رضوی در اینستاگرام به آدرس razavihospital@ ارسال کنید.

گفتنی است، در راستای برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و بهره‌مندی ایرانیان از نوین‌ترین درمان‌های قلب و عروق رایج در دنیا، سومین کنگره جهانی قلب در چندین زمینه درمانی و پیشگیری بسیار مهم اعم از بیماری‌های مادرزادی، ساختمانی، دریچه‌ای و هم‌چنین بیماری‌های انسداد مزمن عروق، با همکاری 20 دانشگاه داخلی و 4 انجمن جهانی 17 تا 19 مهرماه سال جاری در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار