فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی از متلاشی شدن یک باند هک سایبری خبر داد و گفت: سردسته این باند نوجوانی با سنی کمتر از ۱۶ سال بود که موفق به سوء استفاده از اطلاعات حساب بانکی ۱۶ هزار نفر در کشور شده است
کد خبر: ۷۸۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ 02 October 2019
سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: طی چند روز اخیر با مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، بررسی‌های پلیس نشان داد که بدنبال یک برنامه موبایلی و هدایت افراد به یک درگاه بانکی جعلی، در نهایت برداشت از حساب افراد انجام می‌شد. در نهایت با بررسی‌های صورت گرفته یک باند هکر سایبری کشف شد که این باند با طراحی برنامه‌های جذاب و غیرواقعی سعی بر هدایت افراد به درگاه جعلی بانکی و سرقت اطلاعات حساب داشتند که در نهایت دو نفر از اعضای این باند دستگیر شدند که مقداری لوازم نیز از آن‌ها کشف و ضبط شد.

به گفته وی، سردسته این باند فردی با سنی کمتر از ۱۶ سال بود که ضعف سیستم بانکی و عدم استفاده مردم از رمز دوم یکبار مصرف سبب سوءاستفاده این فرد از اطلاعات ۱۶ هزار نفر در کشور شده است. براین اساس می‌طلبد که مردم از درگاه‌های مطمئن خرید اینترنتی انجام دهند و در حفظ کارت‌های بانکی خود کوشا باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار