پزشکان مرتب از حجم زیاد دروس و سختی درس‌ها خود می‌گویند ولی هر کسی می‌داند که دروس مهندسی و رشته‌های فنی به مراتب سخت‌تر و امتحانات آنها هم دشوارتر است!.
کد خبر: ۷۸۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰ 03 October 2019

تابناک هرمزگان، حسن عباسی؛ اگر پای صحبت و «درد دل» پزشکان نشسته باشید در هر موقعیت زمانی و مکانی اکثریت آنها در حال گلایه و نالش هستند! و از وضعیت خود اعلام نارضایتی دارند؟.
این نوع طلبکاری منشی ارتباطی به سطح درآمد و موقعیت پزشک ندارد بلکه به «تیپ شخصیتی» و گذشته‌ آنها در زمان تحصیل بر می‌گردد.

چرا پزشکان همیشه طلبکارند؟

در محافل خصوصی پزشکان اگر نشسته باشید مدام از سختی دوره تحصیل ، شب بیداری‌ها و کشیک‌هایشان می‌گویند.
از اینکه برای دکتر شدن چقدر درس خوانده‌ و زحمت کشیده‌اند. گویی سایر رشته‌ها بدون درس خواندن و امتحان دادن وارد دانشگاه می‌شوند و یا در دانشگاه مدام در حال تفریح و «گشت و گذار» هستند!.
پزشکان مرتب می‌نالند که بهترین دوره زندگی خود را در کتابخانه و آزمایشگاه و بخش‌های بالینی گذرانده‌اند و از جوانی خود لذتی نبرده‌اند، سایر رشته‌های تحصیلی هم پس از دیپلم گرفتن و رفتن به دانشگاه جوانی خود را در کتابخانه‌ها ، کارگاه‌ها و ... گذرانده‌اند!.
پزشکان مرتب از حجم زیاد دروس و سختی درس‌ها خود می‌گویند ولی هر کسی می‌داند که دروس مهندسی و رشته‌های فنی به مراتب سخت‌تر و امتحانات آنها هم دشوارتر است!.
پزشکان از سختی ورود به پزشکی و قبولی کنکور می‌گویند، اگر هم چنین باشد مگر پزشکان را به زور برای آموزش طب فرستاده‌اند که منّت‌ آنرا سر مردم می‌خواهند بگذارند!.
قطع به یقین افراد با تمایل بسیار زیادی برای ورود به رشته‌ی پزشکی تلاش می‌کنند حتی مشاهده می‌شود که با زور پول ، کلاس کنکور ، سهمیّه یا رانت‌های مختلف هم وارد پزشکی می‌شوند جالب اینجاست چرا بعد «آه و ناله» و طلبکاری از مردم بی‌نوا و درمانده؟!
پزشکان مرتب می‌نالند که پس از اتمام دوره تحصیل باید به مناطق محروم و شهرهای کوچک و خارج از مرکز بروند، گویی فارع التحصیلان شریف و پلی تکنیک و ... پس از اتمام تحصیل به «لاس و گاس» می‌روند!.
بهترین و نخبه‌ترین دانشجویان فنی این کشور پس از اتمام تحصیل بر روی سکوهای نفتی در میان دریاها، یا به ساخت و اجرای پروژه‌های عظیم نظیر ساخت سد ، کارخانه و اتوبان مدت‌های مدیدی در صحراها ، کوه و دشت و خارج از مرکز بایستی زندگی و فعالیت کنند.
چرا تعداد زیادی از پزشکان مدّعی هستند که کارشان حساس و با جان و سلامتی مردم سر و کار دارند مگر خلبانی که در هر پرواز صدها مسافر را جا به جا می‌کند کارش حساس نیست و با جان مردم و سلامتی آنها سر و کار ندارد. مگر مهندسی که سازه‌ای مسکونی نظیر برج ، پُل ، سکوی نفتی ، اتومبیل و هواپیما می‌سازد با سلامتی و جان مردم سر و کار ندارد؟.
پزشکان مرتب می‌گویند که زمان اتمام تحصیل آه در بساط ندارند، گویی رشته‌های دیگر زمان فارغ التحصیل شدن دارای خانه ، اتومبیل و کارخانه هستند.
زمانیکه افرادی برای تحصیل طب می‌روند با مسیر آشنایی کامل دارند پس در آینده برای مردم ، نبایستی مظلوم نمایی کنند و سر مردم منت داشته باشند به واقع خود کرده را تدبیر نیست.
ضمن احترام و سپاس فراوان از اکثریت جامعه پزشکی که انسان‌های شریف و بی ادعایی هستند به آن دسته از پزشکان پرمدّعا و تافته‌های جدابافته عرض می‌کنیم که سختی شرایط تحصیلی و کاری شما به مراتب بهتر از اکثر فارغ التحصیلان رشته‌های دیگر بوده و نتایج عملکرد شما در جامعه به مراتب کمتر از عملکرد معلم شریفی است که با یک دهم درآمد شما سی سال در روستاهای دور افتاده خدمت می‌کند پس لطفاً عقب ماندگی ها و شاید کمبودهای مالی و عاطفی یا شخصیتی خویش را توجیه نکنید و به نوعی انتقام آنرا از مردم دردمند و بی نوا نگیرید.
انتهای پیام/*

برچسب ها: پزشکان ، طب ، پزشکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار