رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه هیئت‌های خارجی بعد از برجام برای ارزیابی شرایط سیاسی کشور و در سری دوم برای فروش کالاهای خود به استان البرز آمده بودند،گفت: این هیئت‌ها از ‌توانمندی‌های تولیدی و صنایع هایتک ایران شگفت زده می‌شدند.
کد خبر: ۷۸۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 03 October 2019

  به گزارش «تابناک البرز»؛ رحیم بنامولایی در مراسم افتتاح کلینیک صنعت اتاق بازرگانی استان البرز که در  سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد با اشاره به مشکلات موجود در بخش صنعت،اظهار داشت:در رسالت و ماموریت اتاق بازرگانی کارشناسی  و شناسایی مشکلات و ارائه راهکار به صورت مشاوره برای سه قوه بیان شده است.

وی افزود:  اتاق بازرگانی البرز بعد از برجام یک نمایشگاهی ایجاد کرد که مشاهده این توانمندی‌ها صنعتی استان البرز انسان را به خود باوری و اقتدار میرساند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه توانمندی‌های صنایع البرز  در این نمایشگاه دائمی به معرض نمایش گذاشته شده است،بیان کرد: این نمایشگاه در معرض دید هئیت‌های خارجی قرار داده شده،خارجی‌ها در ابتدا که وارد کشور شدند بیشتر به فکر ارزیابی از شرایط  سیاسی کشور آمده بودند و بعد مشاهده کردند که مردم ایران با دیگر کشورها تفاوت دارند.

بنا مولایی با بیان اینکه خارجی‌ها سری دوم که به ایران آمدند به فکر فروش کالاهای خود بودند،گفت:  خارجی‌های که از نمایشگاه توانمندی‌های صنعت استان البرز بازدید می‌کردند  از دیدن توانمندی‌های تولیدی و صنایع هایتک ایران شگفت زده می‌شدند.

وی با بیان اینکه نقش دولت باید نقش هدایت سرمایه باشد نه تصدیگری،گفت: دولت باید زیرساخت را فراهم و مردم کار را به دست بگیرند که در این  حوزه متاسفانه مشکل داریم و این نکته باید توسعه یابد، در کشور به تخصص اهمیت داده نشده است.

وی با بیان اینکه مشکلات کنونی حاصل تصمیمگیری غلط ما است،متذکر شد: در اتاق بازرگانی استان البرز نگاه تولید بدون کارخانه را توسعه داده‌ایم  و این نقش هدایت‌گری را ایفا می‌کنیم.

بنا مولایی با بیان اینکه اقتصادی مقاومتی یعنی اینکه از فرصت‌های موجود استفاده کنیم و نه اینکه با صرف هزینه فرصت جدید ایجاد کنیم،عنوان کرد: صنایع باید طوری طراحی شود که برای تولید نیاز به موا د اولیه خارجی نداشته باشد و متکی به مواد اولیه داخلی باشد، در حالی که  در حال حاضر اینگونه نیست،خام فروشی هم یکی از مشکلاتی است که از گذشته تا کنون وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه متاسفانه صنعت ایران سنتی است و باید زیر ساخت آن تغییر پیدا کند،ادامه داد: در کلینیک صنعت استان البرز  باید فرآیند تولید تغییر یابد و بر اساس نیاز بازار باید قالب‌ها را تغییر داد تا بتواند که تولید به سمت کالاهای مصرفی و مورد نیاز هدایت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار