مدیر بیماری های غیر واگیر و واگیر دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا به کادر بهداشت و درمان مستقر در عتبات عالیات از طریق دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است و سایر افراد هم می‌توانند با مراجعه به داروخانه نسبت به خرید این واکسن اقدام کنند.
کد خبر: ۷۸۵۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 06 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ حجت‌الله براتی اظهار کرد: برای پیشگیری از ابتلای زائران اربعین به بیماری، افرادی که سیستم ایمنی بدن ضعیفی دارند مثل کودکان، افراد دارای نقص ایمنی، افراد مسن  و کادربهداشت و درمان مستقر در نقاط مرزی و کربلا باید نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه برای اثر بخشی واکسن آنفلوآنزا زائرین باید در بازه زمانی مشخصی نسبت به تزریق آن اقدام کنند، ادامه داد: این افراد باید دوهفته قبل از سفر این واکسن را تزریق کنند تا بدنشان در مقابل این بیماری مقاومت لازم را داشته باشد.

وی توضیح داد: تزریق این واکسن به کادر بهداشت و درمان مستقر در عتبات عالیات از طریق دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است و سایر افراد هم می‌توانند با مراجعه به داروخانه نسبت به خرید این واکسن اقدام کنند.

براتی اظهار کرد: برای آگاهی بخشی زائران جهت پیشگیری از شیوع بیماری‌های احتمالی،  تیم‌هایی از استان‌های مختلف درعتبات عالیات مستقر هستند که امر آموزش، پیگیری و گزارش بیماری‌ها را به عهده دارند.

این مسئول اضافه کرد: اگر زائری قبل از ورود به کشور به بیماری خاصی مبتلا شود، نامش ثبت و به دانشگاه علوم پزشکی استانی که سکونت دارد گزارش می‌شود تا پیگیری لازم برای بهبود وی صورت بگیرد.

براتی تاکید کرد: علاوه براین تیم‌های مراقبت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نقاط مرزی مستقر هستند و وضعیت سلامت زائرینی که در حال بازگشت از عتبات هستند را بررسی می‌کنند و اگر فردی نیاز به بستری و قرنطینه داشته باشد، اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اغلب زائرین باید واکسن آنفلوآنزا را به صورت آزاد از داروخانه ها تهیه کنند، گفت: البته واکسیناسیون برخی افراد مثل کادر بهداشت و درمان مستقر در نقاط مرزی و عتبات عالیات، بیماران تالاسمی، دیالیزی و مبتلا به ایدز را دانشگاه علوم پزشکی استان انجام می دهد.

مدیر بیماری های غیر واگیر و واگیر دانشگاه علوم پزشکی البرز با توصیه به زائران اربعین برای جلوگیری از ابتلا به بیماری گفت: این افراد باید بهداشت فردی، آداب صحیح تنفسی و بهداشت مواد غذایی را رعایت کنند تا ریسک ابتلا به بیماری را کم کنند.

وی افزود: اگر زائرین به مشکلی مواجه شدند باید به تیم‌های مستقر در عتبات عالیات مراجعه کنند تا اقدامات لازم برای بهبودشان صورت بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار