یک فعالی سیاسی گفت: ماجرای این روزهای عراق بسیار شبیه اتفاقات فتنه سال 88 در ایران است و با اندک تلاشی میتوان حتی افراد متناظر با فتنه 88 را در این جریان نیز مشاهده نمود.
کد خبر: ۷۸۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 07 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ حسین امیدیان جانشین بنیاد خاتم الاوصیاء استان البرز در رابطه با تلاش دشمن برای بر هم زدن وضعیت عراق گفت: شاید زمانی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از برنامه ریزی دشمن علیه انقلاب اسلامی سخن گفته و فرمودند دشمن هر ده سال یک برنامه خاص دارد، بسیاری از افراد با توجه به تجربه فتنه های 78 و 88 گمان کردند که این فتنه ها تنها علیه جمهوری اسلامی ایران است.

امیدیان افزود: اگر جستجویی در کلمات رهبر معظم انقلاب داشته باشیم می بینیم که اگر چه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی دو عنصر جدا از یکدیگر نیستند و  جمهوری اسلامی یکی از محصولات و فرزندان انقلاب اسلامی می باشد؛ لیکن اصالت دشمنی دشمنان اسلام ناب با انقلاب اسلامی و اهداف و آرمان‌های آن است چنانچه رهبر انقلاب نیز در جایی می فرمایند امروز دشمن حاضر است جمهوی اسلامی بماند اما انقلاب اسلامی خیر!

این فعال سیاسی ادامه داد: در نگاه آینده پژوهانه دشمن به انقلاب اسلامی ، استراتژی فعلی دشمنان اسلام ناب،کاهش سرعت انتشار و فراگیری انقلاب اسلامی است. از مذاکرات برجام  و تحریم‌ها تا ایجاد داعش و سایر تهدیدات، همه و همه بر اساس این استراتژی تنظیم شده اند. آنچه تحت عنوان خاورمیانه آشفته معروف است، اقدامی در راستای جلوگیری از سرعت صدور فرهنگی انقلاب اسلامی است.

امیدیان تصریح کرد: انقلاب اسلامی در دوران اخیر دیگر از تقریبا بصورت کامل از حالت پدافند و دفاع خارج شده و به وضعیت آفند و حمله رسیده است. عمده حملات انقلاب که از یک سو  موجب شده تا جمهوری اسلامی تبدیل به کشوری شود که بسیاری از کشورها آماده تقلید از او می باشند و از سوی دیگر باعث ایجاد امنیت در جغرافیای آن شده، پیشرفت‌های چشمگیر و عجیب در صنایع نظامی و تسلیحات جنگی و مقابله موفق و موثر در برابر جنگ جهانی نرم و فرهنگی بوده است.

وی افزود: البته دستاوردهای علمی، اقتصادی و سیاسی انقلاب اسلامی به حدی فراوان و مهم است که عقول متفکر و تحقیق محققان را به شگفتی وا داشته است، لیکن این دو حوزه به عنوان دو عرصه استراتژیک برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی دارای اهمیت ویژه است.

امیدیان با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین گفت: یکی از عناصری که انقلاب اسلامی توانسته است به وسیله آن ضمن گسترش عمق نفوذ خود در منطقه و بلکه جهان ، برای دشمنان اصیل خود یعنی آمریکا و اسرائیل ایجاد خطر کند، مساله پیاده روی اربعینِ زائران و عاشقان امام حسین (ع) است.

این فعال فرهنگی ادامه داد: تحرکات برنامه ریزی شده علیه این حرکت مهم عبادی - سیاسی، چند سالی است که شروع شده، اما امسال این تحرکات شدت و تندی بیشتری یافته و استان‌های متعددی  و بصورت خاص کربلا و نجف را  نیز درگیر نموده است.

امیدیان گفت: استفاده از موضوعات تفرقه برانگیزی بین شیعه و سنی و همچنین عرب و عجم ، پایه این فتنه در عراق می باشد.گرچه علاقه دشمنان ما ایجاد فتنه 98 در ایران به عنوان قلب تپنده اسلام ناب در دوران حاضر بود، اما اتفاقاتی مانند سیل ابتدای سال و حضور فعال جوانان انقلابی و به ویژه روحانیت در صحنه و همچنین رفتارهای دقیق قوه قضائیه در دوره اخیر زیر بنای هر نوع فتنه ای را در ایران از بین برد، از همین جهت مقابله با انقلاب اسلامی در عراق و  مخالفت با اربعین روی میز دشمنان قرار گرفت.

امیدیان تاکید کرد: هر چند سیل خروشان پیاده روی زائران مخلص و فدایی حسین ع این خاشاک فتنه انگیز را در زیر پای خود له خواهد کرد ، اما این فتنه ها بیانگر دو واقعیت مهم است ؛ اول آنکه نشاندهنده عظمت ، اهمیت و اثرگذاری پیاده روی اربعین است و معلوم میشود که باید در ترویج و گسترش آن تلاش مضاعف نمود و دوم آنکه دشمن فرهنگ و آرمان انقلاب اسلامی ساکت ننشسته و از هر فرصتی برای ضربه زدن به این انقلاب استفاده می‌کند که این نیز بیانگر لزوم دقت و هوشیاری بیش از پیش می باشد.

وی گفت: ماجرای این روزهای عراق بسیار شبیه اتفاقات فتنه سال 88 در ایران است و با اندک تلاشی میتوان حتی افراد متناظر با فتنه 88 را در این جریان نیز مشاهده کرد؛ البته این فتنه نیز مانند آن فتنه به لطف خدا و هوشیاری مردم انقلابی عراق محکوم به شکست است.

برچسب ها: عراق ، فتنه 88 ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار